Gå til innhold

Sapphire Radeon 6950 bios flashing.


Nala

Anbefalte innlegg

Hei! Har hørt att man kan gjøre om 6950 til ett 6970 ved bios flashing. Vil dette øke tempen på grafikkortet? Vil det gå hardere ut på kortet? Hva er best? La det være ett 6950 eller gjøre det om til ett 6970?...Åssen gjør jeg bios flashing?

 

Og overklokking av prossesor? Er det lurt? Har AMD Phenom II X6 1090T Black Edition.

Evt Hovedkort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Har hørt att man kan gjøre om 6950 til ett 6970 ved bios flashing. Vil dette øke tempen på grafikkortet? Vil det gå hardere ut på kortet? Hva er best? La det være ett 6950 eller gjøre det om til ett 6970?...Åssen gjør jeg bios flashing?

 

Og overklokking av prossesor? Er det lurt? Har AMD Phenom II X6 1090T Black Edition.

Evt Hovedkort?

 

 

Ja du kan gjøre om et 6950 til 6970. Ja det vil øke tempen. Ja i verste fall risikerer du og svi kortet. for min del har det vært best og flashe siden jeg får en god del bedre ytelse har overklokket til 910/1400 og funker stabilt.. det viktigste er god kjøling i pcn her er en artikkel som viser hvordan du gjør det http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/159

Lenke til kommentar

okay, Har ikke den beste kjølingen i pcen, men tempen ligger på rundt 70-90 grader ved spilling av Bf BC2, Cod BC, Gta IV, Crysis osv, alt på fult... har vell hørt at tempen ikke skal komme over 100grader? Så vet ikke åssen dette blir vis jeg flasher det, kanskje lurt og kjøpe noen ekstra vifter da:D

Men takk for svar!=D

Lenke til kommentar

Jeg vil fraråde deg å flashe til en ren 6970 BIOS og heller flashe med en unlock BIOS : http://forums.techpowerup.com/showpost.php?p=2137622&postcount=349

 

 

Dette vil kun låse opp de ekstra shaderne, mens Core/mem frekvens er de samme som på 6950. Dette alene vil gi ca. 10% overall økt ytelse. Vil du ha høyere frekvenser oppmot 6970 og over så er det bare å overklokke kortet, men det kan bli veldig varmt hvis du øker volt for mye. Jeg har selv prøvd med 6970 BIOSen og varmesprederen på toppen av kortet ble steikvarm og kortet ble oppimot 90C, og jeg tror ikke 6970 BIOS er så bra for 6950 pga andre verdier/tilgangstider og høyere volt enn hva som er bra for minne.

 

Shader unlock er helt trygt.

Lenke til kommentar
Vil dette øke tempen på grafikkortet?

 

Nei, ikke hvis du bruker "mod-biosen" som Dr. Satan nevner.

Denne åpner kun shaders, mens hastigheten på core/minne og volten forblir uendret.

Dette kan i etterkant stilles på ved hjelp av f.eks. smart doctor fra Asus eller andre lignende programmer.

 

 

Og overklokking av prossesor? Er det lurt? Har AMD Phenom II X6 1090T Black Edition.

Evt Hovedkort?

 

Hvis du vil ha litt mer ytelse så kjør på! Har selv 1055T CPU'n som har låst multiplier, men ved hjelp av et ok HK (Asus formula iV) så har jeg kommet meg opp på 3,8GHz på luftkjøling uten alt for mye tweeking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...