navyboy Skrevet 7. juli 2003 Skrevet 7. juli 2003 Har hatt endel problemer med dette kortet. Problemene var pcen restartet seg i hytt og pine uten forvarsel. Dette kan man imidlertid endre på, høyreklikk min datamaskin, velg advanced, og den nederste sånn startup recovery ellerno sånt, der trykker du vekk restart on system failure. Da får du bluescreen, det eneste valget du har er å restarte tror jeg. Bedre sånn enn at den starter på nytt av seg selv hehe. Videre får jeg DONT SEND feil i XP hele tiden, spesielt når jeg prøvde å laste ned noe fra nettet. Hadde også mye ekle streker på skjermen. Løsningen fant jeg på abits forum. http://forum.abit-usa.com/showthread.php?t...&highlight=nf7m Regner med at dere akkurat som meg har kjøpt twinos ddr ram. Det er denne minnebrikken som gjør at systemet henger når man instalerer drivere for skjermkortet. Det innebygde skjermkortet har 32 MB ram, og låner 32 mb ram av rammen på hovedkortet. Når dere starter pcen ser dere når pcen teller ram f.eks 490 + 32 mb ram. 32 betyr at den låner 32 mb ram. Det går an å låne mer. sånn at skjermkortet ditt f.eks får 128 mb ram, men da får pcen din mindre ram. På abits forum står det at folk har kjøpt cruisal ram og alle probleme forsvant. Jeg har prøvd å bruke et ekstern skjermkort, da forsvant alle probleme. Når pcen starter teller den til 520 mb ram. og d står ikke + 32 mb. Når man putter inn eksternt skjermkort blir d innebygde automatisk skrudd av. Imorra sender jeg twinos ramen tilbake og kjøper cruisal, da regner jeg med at det innebygde kortet skal fungere. Konklusjon: NF7-M + billig ram = trøbbel NF7-M + Cruisial = schpaaa Hilsen en som har sittet forran pcen dag og natt og ikke skjønt en dritt. Takk til alle de som har hjulpet meg
navyboy Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Skrevet 7. juli 2003 Har nå kjøpt meg Cruisal PC2700 512 MB ram. Alle problemer forsvant. Det innebygde skjermkortet fungere utmerket!!
bad_kernel Skrevet 7. juli 2003 Skrevet 7. juli 2003 Har byttet fra Apacer til Kingstone og nå funker alt ! Takk navyboy !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå