Gå til innhold

Hjemmeside


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å lage meg en hjemmeside, og jeg vet ingen ting. Jeg har kjøpt meg et domene, men vet ikke hvor jeg skal lage hjemmesiden. Jeg vil helst lage siden selv, for jeg kan finne litt kdoer og sånn selv. Jeg vil egentlig bare vite hvor jeg kan lage siden, så kommer jeg sikkert med en hel masse spørsmål senere.

Tenkte siden skulle være både en blogg og en nettbutikk.

 

Trenger hjelp :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Skaff deg en bedre emnetittel ;)

2. Lær deg basic HTML og CSS fra htmldog og W3schools , finn deg en editor som du liker godt. Notepad++ fungerer greit.

3. For å lage blogg/nettbutikk må du lære deg PHP og et databasespråk(mySQL er mye brukt), det er litt mer avansert, men overkommelig.

 

Så må du skaffe deg et FTP program som sender filene du lager til domenet ditt. Der du har bestilt siden din har sikkert en god forklaring på hvordan du gjør det.

 

Tips; vær tålmodig, det kan ta lang tid å lære seg det å kode html og css, noen lærer skummelt fort, noen bruker lengre tid. Det vil nok bli mye feiling, prøving og frustrasjon under prosessen.

Lykke til thumbup.gif

Endret av laurell
Lenke til kommentar

Har du tenkt å lære deg å lage side eller har du lyst til å ha en side.

 

Dersom du tenker på å ha en side vil jeg annbefale deg å bruke, wordpress:

http://wordpress.com/

 

Siden du allerede har et domene kan du peke dette til wordpress siden din, for dette tror jeg det koster ca 1 usd i måneden.

 

Jeg er usikker på hvordan muligheten for nettbutikk er hos wordpress.... Ellers så er det som laurell skriver over...

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...