Gå til innhold

Problemer med online gaming på PS3


Movieheart

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste månedene hatt store problemer med å spille online på min PS3. Det som skjer er at jeg får koblet meg opp på det trådløse nettverket og logget meg inn på PlayStation Network. Når jeg starter opp Modern Warfare 2 kommer jeg meg inn og finner et game og starter opp det. Men så får jeg beskjeden om at jeg ikke er koblet til noe nettverk. Dette skjer enten mens banen lastes eller 2 sekunder etter at banen har blitt lastet og jeg begynner å spille. Dette skjer altså hver gang jeg prøver.

 

Men så i går kom jeg på å prøve en ting, fordi han jeg bor sammen med (jeg går på folkehøgskole) har også en PS3 som står i stuen vår. Så jeg prøvde å logge meg på min PlayStation Network konto på hans PS3 og da funket alt som det skulle. Jeg fikk spilt masse og det funket til og med å laste ned oppdateringer. Noe som jeg også har problemer med på min PS3. Det eneste som funker på min PS3 er å surfe på internett. Det er bare når jeg starter opp et spill at jeg mister kontakten med internetten.

 

Dette synes jeg er fryktelig rart for PS3en funket helt glimrende i fjor sommer da jeg var hjemme. Det er bare etter at jeg har kommet hit at den har sluttet å funke opp mot internett.

 

Det er sikkert vanskelig å finne noen løsning på dette, men hvis det er noen som har noe jeg kan prøve så hadde det vært supert. Siden jeg går på folkehøgskole så er det litt vanskelig å restarte routeren og sånt siden jeg ikke har tilgang på den. Men det kan da ikke være det som er problemet siden alt funker på PS3en som står i stuen. Og den er jo koblet til samme nettverk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruke samme nettverk tilkobling metode som kompisen din har gjort?

 

Sette opp IP'en din manuelt? Sjekk innstillingene til din kompis's PS3 og prøv og kopier alt utenom ip adressen.

 

Om det er felles ruter i bygningen kan jeg tenke meg at din PS3 har samme IP adresse med en annen. En mulighet det.

Lenke til kommentar

Det funket ganske bra. Jeg kopierte alle innstillingene til kompisen min og da fikk fortsatt ikke til å oppdatere systemet, men jeg fikk spille litt lengre enn til vanlig. Men etter noen få sekunder kom feilmeldingen igjen. Det kan være et problem med at jeg får samme IP-adresse så kanskje jeg kan prøve å sette en ny en der. Problemet da er jo å finne en IP-adresse som ikke er i bruk da. Finnes det en mulighet hvor man kan finne ut hva som er ledig på nettverket?

Lenke til kommentar

Hmm... kanskje bare la PS3 finne automatisk? Eneste metoden jeg vet hvordan man finner IP adressen er å gå inn i ruterens system.

 

Alternativet er å bare gå en ned eller opp av det kompisen din PS3 har.

 

F.eks

 

PS3 kompis: 192.168.1.122

PS3 din : 192.168.1.123 eller 192.168.1.121

 

En ting jeg vet er om ruteren har DHCP (gir automatisk IP til brukeren) så er det vanlig at IP'en blir fra 100 og oppover. Om du hadde skrevet inn f.eks 192.168.1.71 kanskje det ville hjelpe?

Lenke til kommentar

Det er ikke kontoen som er problemet, men innstillingene.

 

Det jeg skrev opp er bare et eksempel, ikke fasit som skal kopieres dersom dere ikke bruker en D-link. Ruterens IP adresse er veldig avhengig av hvilke ruter man bruker. Det jeg vet er at Linksys rutere starter ofte med 192.168.1.XXX og D-Link med 192.168.0.XXX.

 

Synes allikevel at du ikke får stabilt nett. Jeg har også to PS3 hjemme på samme nettverk. Har aldri hatt noe problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...