Gå til innhold

Problemer med CS bak ruter.


Anbefalte innlegg

Jeg kom nettopp hjem fra et lite lan, der CS funket perfekt. Jeg var connecta til en hub. Men når jeg nå kom hjem og connecta til en ruter, funker det ikke. "connection failed after 4 retries" er meldingen jeg får når jeg prøver å spille på en server. Jeg har skrudd av firewallen som følger med Norton Antivirus. Jeg mistenker at det er den firewallen i ruteren som skaper ubehag, men jeg er ikke sikker. Hvordan skrur jeg den av? Men jeg vil ikke skru den helt av, bare sånn at jeg kan spille cs. Det går vel ann?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett opp virtual server, da går det nok. Et kjapt søk på forumet vil nok også gi deg mange svar, eksempelvis:

logg inn på router - advanced - legg inn port 27015 under "virtual server", tast inn IP'en til den maskinen som skal hoste CS-gamet - restart router

Ellers kan du lese denne, denne, denne og denne.

 

Internett & Nettverk ser man at dette er tatt opp en god del ganger tidligere. Du er langt ifra alene om å ha dette problemet, og forhåpentligvis vil du blant de hundre / tusen-vis av tidligere poster finne ut hva du trenger å gjøre.

Lenke til kommentar
Belkin hører jeg om for første gang i dag, faktisk! Jeg tok en tur på http://web.belkin.com/support/ og der fant jeg fort ut at det var en rekke forskjellige routere. Hvilken av disse routerne er det du har? Det bør stå i manualen hvordan en logger seg på routeren.

 

Har du manualen selv? Har du lest den?

Jeg har denne Jeg har klart å logge meg på routeren, og satt meg i DMZ mode. Det vil si at jeg er utafor firewallen. CS funker nå og det vil det forhåpentlig gjøre i fremtiden også :D Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Belkin er et bra merke ja! Jeg bruker Belkin... Har gjort meg synlig på nettet jeg også. :)

Men ikke kom med sånne meldinger da, Belkin får et dårlig rykte om at det er vanskelig og "tilfredstille" router'ene sine.

Neste gang du får et sånt problem, spill med boter!

Sorry for at jeg snakker litt sånn dumt/rart, NEI, jeg er ikke full, jeg er bare trøtt! *Gjesp* Noen som vil gi meg et nattakyss? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...