Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Øving til prøver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er utrolig sløv når det gjelder å øve til prøver. Svært lite disiplinert. Blir som regel at jeg ikke gidder øve før siste kvelden og litt på morgenen etterpå før prøven. Kunne trengt litt hjelp og lurer på om det er noen av dere som har noen gode råd til meg? Hvilken "taktikk" bruker dere før en prøve?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden vi er i januar er det jo passende å fortelle at det er bra å lese jevnt!

En taktikk du kan ha for å lese jevnt, er å forberede deg til timer. Skal lærer/foreleser gjennomgå kapittel 6 i boka, så leser du på dette på forhånd. Latmannsløsningen er å lese oppsummeringen før timen. Det er bedre enn ingenting!

Da vil du lettere kunne lese til prøver når den tid kommer. Dessuten er det en stor fordel å ha en grei døgnrytme før du går i gang. Man blir slapp og tiltaksløs når man har de lange nettene og man sover til langt på dagen.

Ytterligere opplever jeg selv at dataspill og Playstation ødelegger min leselyst, ettersom man har et veldig underholdende alternativ. Da kan det være ekstremt vanskelig å slutte å spille, når man ved at man "må" lese hvis man ikke spiller. Jeg eier ikke spillkonsoll eller gaming- pc nesten utelukkende fordi jeg blir så lett hekta. Før jeg får pepper for dette avsnittet; Jeg sier at JEG er sånn. Ikke at det gjelder noen andre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...