Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows kan ikke starte....?


Anbefalte innlegg

Krise i huset!! Min stasjonære pc kommer med følgende melding: " Windows kan ikke starte fordi denne filen mangler eller er skadet: Windows\system32\config\system. Du kan reparere filen ved å starte Installere Windows fra den originale CD-ROMen. Velg `r`åpnings skjermbildet for å reparere".

 

Er det noen som har ett godt forslag på hva jeg kan gjøre? Har ikke den originale CD rom. Jeg har veldig mange bilder liggende (uten kopi selvfølgelig) på harddisken. Kona er i harnisk!!

Håper noen kan gi meg ett godt svar slik at det meste kan normalisere seg :-).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du sansynligvis må er å boote på en win cd og trykke repearer startup.

 

Må bare være win os cd, ikke original eller noen unik.

Last ned en torrent og brenn den? Ikke ulovlig det til slikt bruk.

 

repairvista03.jpg

 

 

Du har iallefall ikke mistet bildene, plan Z blir å ta med disk til annen pc og hente ut filene.

Endret av War
Lenke til kommentar

Vedkommende kan ha virus da, men som han sier over her så kjør repair med win cd..

Det kan hjelpe, hvis ikke kan du prøve en cd som heter Bart-pe, denne starter maskinen din i "live" modus eller hva jeg skal kalle det. I dette programmet har du et programmer som heter noe med file manager, dette kan du bruke for å legge bilder osv over på ekstern hdd uten å måtte ta ut disken.

 

Send en PM om du trenger en guide til hvordan du skal bruke Bart-PE!

Lenke til kommentar

Trådstarter kan helt klart sjekke PC for virus også. Last ned en bootbar antivirus-løsning - slik at du slipper komme inn i Windows for å scanne. Både AVG og 'e Scan har slike løsninger.

 

Hvis du ikke finner noe virus må muligens svaret være å boote fra Windows CD'en din og velge reparer, som nevnt over.

 

 

Lykke til!

Endret av System-log.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...