Gå til innhold

Minnekortproblemer med HTC legend.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

For godt over et år siden kjøpte jeg meg en HTC Legend. Lenge var minnekortet som fulgte med tilstrekkelig, men da jeg i det siste har tatt i bruk dens funksjon som mp3-spiller fant jeg ut at jeg trengte å utvide kapasiteteten. Jeg kjøpte derfor et nytt SDHC-kort på 8GB i klasse 6 fra Kingston like før jul.

 

Jeg tok det i bruk umiddelbart, og forsøkte å overføre alt av innhold fra det gamle minnekortet over. I tillegg la jeg over noen album bare for å teste at alt gikk greit for seg. Jeg brukte da kabelen som følger med og USB. Etter jeg løste ut minnekortet, og skulle prøve å spille av musikken, viste deg seg at minnekortet var korrumpert. Greit nok - jeg satt minnekortet inn i den medfølgende adapteren og satt den inn i PC-ens minnekortleser. Formaterte kortet, prøvde å overføre filer på nytt, men med samme problem. Jeg kom da til den konklusjonen at minnekortet var ødelagt, og leverte det inn der jeg kjøpte det. Etter langt om lenge, og lengre enn langt, fikk jeg et nytt minnekort tilbake.

 

Beklageligvis skjedde akkurat det samme med dette minnekortet. Det virker som om minnekortet fungerer helt fint så lenge jeg har det i PC-en, men i det jeg tar det i bruk i telefonen, korrumperes det og diverse feilmeldinger kommer opp. Det nevnes filsystem, at det er ødelagt, at det må formateres osv. Feilmeldingene varierer litt.

 

Hva er galt? Er det minnekortet eller telefonen? Hva kan jeg gjøre?

 

Minnekortet har for øvrig FAT32 som filsystem. Skulle det ellers være relevant informasjon jeg har utelatt må dere bare spørre, så skal jeg svare etter beste evne.

 

Hjelp vil bli satt stor pris på :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å formatere minnekortet i telefonen?

 

Jepp, det har jeg. Still nothing. Det vil si, jeg har ikke gjort det på det nye minnekortet. Det var gjerne etter jeg gjorde det på det forrige minnekortet at det ble helt kaputt, og til og med sluttet å virke selv på PC-en. Kan ikke si hundre prosent at dette var en direkte konsekvens, men vil i alle fall ta det som siste utvei foreløpig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...