Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverksproblemer over lang tid


Anbefalte innlegg

Problem: Om man bruker nettet til å laste ned mange sider samtidig eller spiller multiplayer spill, vil nettet rett og slett gi opp og slå seg av i noen minutter. Om man er forsiktig med hvor mye man laster på en gang er problemet helt borte.

Eksempel: World of Warcraft og Skype vil få nettet til å dette ut etter 3-10 minutter.

 

Har snakket med kundehjelp hos Telenor flere ganger, men får samme svaret hver gang. Dårlig kontakt hos ledningene eller må vi bytte ut splitten. Splitten er allerede blitt skiftet ut og måten den er koblet på er sjekket opptil 5 ganger. Routeren er også satt tilbake til fabrikkinnstillinger.

En detalj til er at noen få ganger når noen ringer på hustelefonen vil nettet koble seg ut, men ikke alltid.

 

Grunnen til at jeg ikke tror det har noe med dårlig kontakt på kablene er at dette skjer spesielt i helgene, og veeeeldig sjeldent på hverdager. Det kan også være sånn at det detter ut og kommer tilbake med 1 times mellomrom i 2 uker, for så å fungere helt fint i 1 måned før det begynner igjen. Når det først fungerer kan nettet belastes så mye man vil uten at det detter ut.

 

Modem: Thomson Speedtouch 510i

Router: D-Link DIR 635

Antall Datamaskiner: 2 med kabel, 2 med trådløs

post-214231-0-74109800-1295180617_thumb.jpg

post-214231-0-97030600-1295182723_thumb.jpg

Endret av Krashh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kobler deg rett i Speedtouch skjer det samma da?

du kan jo prøve og sette på en ping i løp av natta se hvor mange pakker du har tapt?

hvis du har tapt lite så tror ikke jeg det dårlig kontakt da ville jeg nok tippet på adsl linjen.

Endret av larrylu
Lenke til kommentar

Holder en finger på at sentralen du er tilkoblet er overbelastet, slik at når "mange nok" kunder er tilkoblet samme sentral, kutter modemet ut (begynner å blinke - mister sync mot sentral).

 

Kan også være selve modemet som sliter. Men siden du sier at du kan miste forbindelsen når det ringer på hustelefonen og splitter'n er "foran" alt annet, tror jeg det er selve linja.

Lenke til kommentar

Hadde noe av den samme opplevelsen for lenge siden. Fikk ikke ip fra telenor og når jeg hadde ip var nettet ustabilt, ringte å klaget en umasse ganger. Hver gang ville de at jeg skulle resette mitt modem å legge inn bruker og passord på nytt.

 

Jeg var også spessielt plaget på kveldene og i helgene.

 

Siste gang jeg tok kontakt med telenor nektet jeg å resette modem, kundebehandleren ble noe uhøffelig og uffet og åået seg å sa at hvis det ikke var feil på linjen kom jeg til å få en regning i postkassa noe som var helt ok for min del.

 

En halvtime etter på fikk jeg sms om at hastigheten på min linje var nedjustert.

 

Det 'rare' var at akkurat i den perioden var et nytt boligfelt rett bortafor ferdig å under innflytting, vil nok tro at i min sak var nettet overbelastet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...