Gå til innhold

filmskole muligheter?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har ikke fullført hele videregående og rådgiveren var ikke til mye hjelp så jeg tenkte jeg kunne spør forumet som har hjulpet meg før.

 

Jeg vil utdanne meg i usa på filmskole men vet ikke hvordan jeg skal få pengene siden lånekassen ikke gir til de uten studiekompetanse.

 

Hva bør jeg gjøre og finnes det muligheter for meg?

 

Takk, mvh

Jonas ingebretsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432

Hva bør jeg gjøre og finnes det muligheter for meg?

Høres ut som du allerede vet svaret på dette. Skaff deg studiekompetanse. Det er nesten umulig å komme noen vei uten. Hvor mye mangler du av VGS?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Kan jeg spørre hvorfor det er uaktuelt å ta opp 2-3 fag? Det er fort gjort, det. Og mulighetene med studiekompetanse er mange flere. Jeg forstår at du sikkert er ivrig etter å begynne å studere, men jeg tror ikke at det skader å vente et år? :)

Lenke til kommentar

Selv om skolen i USA bare krever at du skal være 19, så betyr ikke det at lånekassen gir deg støtte uten studiekompetanse.

 

Så da har du vel to valg; ta opp de aktuelle fagene og få studiekompetanse (dette har du jo muligheten til å klare før sommeren), eller jobb og tjen nok penger til skole og opphold i USA (sikkert en god del vanskeligere, ettersom du ikke har utdanning og dermed automatisk får lavere lønn. Dette vil nok ta lenger tid).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...