Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettet tregere enn før!


Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg med nettet?

 

Det er tregere enn før. Pleide å se youtube i HD mens jeg hadde på spotify og nedlastinger.

 

På speedtest.net fikk jeg disse resultatene:

 

Download: 5.14 MB/s

Upload: 0.56MB/s

Ping: 30ms.

 

Er det en måte jeg kan se hva som bruker så mye nett på nettverket? Er alene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken nett leverandør har du? hvilken hastighet skal du ha? Har du prøvd å trekke ut strømmen på modem/router/switch/hub?

Du kan også prøve å koble en pc direkte i modemet og så teste hastigheten. hvis det fortsatt er treigt ligger nok problemet hos leverandøren.

 

Kan også si at jeg også har problemer med nettet. Jeg har canal digital og skal ha 25mbit. Pleier vanligvis å ligge på 23mbit, men i dag har det vært på rundt 5 mbit :s

Lenke til kommentar

Du kan sjekke om du har et eller annet fildelingsprogram kjørende i bakgrunnen. Du kan også se hvor mye av nettverkshastigheten pcen bruker hvis du trykker på nettverksfanen i oppgavebehandling (hvis du har windows). Der vil du kunne se en prosentandel av hastigheten som brukes. Men den viser i forhold til hastigheten internt i nettverket. På nytt netverksutstyr er det ofte 1Gbit, men det kan også være 100Mbit. Det vil si at du må regne litt om for å få rett prosent i forhold til internett hastigheten.

Endret av AndyBroke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...