Gå til innhold

HD2 - Erfaringer med WP7


runeme

Anbefalte innlegg

Da er WP7 lagt inn, og det funker som bare det :)

 

Noen problem møtte jeg som andre her kanskje bør tipses om.

Jeg lastet ned LEO70 rom'en herfra: http://forum.xda-dev...ad.php?t=912416 og oppdaget kjapt at det måtte mangle noen filer i magldr12. Måtte derfor laste ned den egne linken for kun magldr12.

Så, når jeg skulle flashe selve rom'en, menglet det sannelig noen filer der også   :ermm: Disse (enterbootloader.exe og rapitool.exe) fant jeg i magldr12 mappa, og kopierte de derfra - da funket det :)

 

Har ikke testet noe særlig, men ser at den mangler f.eks norsk tastatur/språk.

Får du dataoverføring(3G/Gprs/Edge) til å fungere? Det gjør ikke jeg...

Har ikke testet med sim kort i enda ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er WP7 lagt inn, og det funker som bare det :)

 

Noen problem møtte jeg som andre her kanskje bør tipses om.

Jeg lastet ned LEO70 rom'en herfra: http://forum.xda-dev...ad.php?t=912416 og oppdaget kjapt at det måtte mangle noen filer i magldr12. Måtte derfor laste ned den egne linken for kun magldr12.

Så, når jeg skulle flashe selve rom'en, menglet det sannelig noen filer der også   :ermm: Disse (enterbootloader.exe og rapitool.exe) fant jeg i magldr12 mappa, og kopierte de derfra - da funket det :)

 

Har ikke testet noe særlig, men ser at den mangler f.eks norsk tastatur/språk.

Får du dataoverføring(3G/Gprs/Edge) til å fungere? Det gjør ikke jeg...

 

Jeg fikk mobildata til å funke. Måtte bare legge inn passord og brukernavn. dj og dj, jeg har telenor.

Lenke til kommentar

Da er WP7 lagt inn, og det funker som bare det :)

 

Noen problem møtte jeg som andre her kanskje bør tipses om.

Jeg lastet ned LEO70 rom'en herfra: http://forum.xda-dev...ad.php?t=912416 og oppdaget kjapt at det måtte mangle noen filer i magldr12. Måtte derfor laste ned den egne linken for kun magldr12.

Så, når jeg skulle flashe selve rom'en, menglet det sannelig noen filer der også   :ermm: Disse (enterbootloader.exe og rapitool.exe) fant jeg i magldr12 mappa, og kopierte de derfra - da funket det :)

 

Har ikke testet noe særlig, men ser at den mangler f.eks norsk tastatur/språk.

Får du dataoverføring(3G/Gprs/Edge) til å fungere? Det gjør ikke jeg...

 

Jeg fikk mobildata til å funke. Måtte bare legge inn passord og brukernavn. dj og dj, jeg har telenor.

 

Da er det oppe og går her også :) Har Netcom. Måtte slå av automatisk, og lage en uten brukernavn og passord .

 

 

 

 

 

Er det forresten noen som får brukt Sd-kortet som følger med telefonen? WP7 leser ikke mitt. Et par runder på facebook så er minnet stappfullt.

 

 

Lenke til kommentar

Da er WP7 lagt inn, og det funker som bare det :)

 

Noen problem møtte jeg som andre her kanskje bør tipses om.

Jeg lastet ned LEO70 rom'en herfra: http://forum.xda-dev...ad.php?t=912416 og oppdaget kjapt at det måtte mangle noen filer i magldr12. Måtte derfor laste ned den egne linken for kun magldr12.

Så, når jeg skulle flashe selve rom'en, menglet det sannelig noen filer der også   :ermm: Disse (enterbootloader.exe og rapitool.exe) fant jeg i magldr12 mappa, og kopierte de derfra - da funket det :)

 

Har ikke testet noe særlig, men ser at den mangler f.eks norsk tastatur/språk.

Får du dataoverføring(3G/Gprs/Edge) til å fungere? Det gjør ikke jeg...

 

Jeg fikk mobildata til å funke. Måtte bare legge inn passord og brukernavn. dj og dj, jeg har telenor.

 

Da er det oppe og går her også :) Har Netcom. Måtte slå av automatisk, og lage en uten brukernavn og passord .

 

 

 

 

 

Er det forresten noen som får brukt Sd-kortet som følger med telefonen? WP7 leser ikke mitt. Et par runder på facebook så er minnet stappfullt.

Når du starter W7 første gang må minnekortet sitte i mobilen fordi det blir formatert til W7 sitt system. Sitter det ikke i finner ikke mobilen kortet og du må innstalere W7 igjen får at det skal kunne brukes. Noen sd-kort funker ikke med W7 i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Testet litt igjen igår. Hvordan får man synket med Outlook egentlig? Tenkte jeg skulle få over kontaktene...

 

En annen ting; hvor er været på WP7? Mener jeg har sett noen videoer med ganske heftige væranimasjoner..

Jeg synkroniserer telefonen med Gmail-kontoen min. Kjører et program som heter GoContactSync, dette synkroniserer kontaktene i Gmail med outlook. (Kjører også Google Calendar sync for å synkronisere kalenderen WP7 - Gmail - Outlook).

 

 

 

Lenke til kommentar

For å få aktiveringskode ringer man Microsoft Norge.

 

Jeg sa jeg hadde en hd7 kjøøpt fra tyskland som krever aktivering. (refererte til microsoft KKB 2431699) da fikk jeg koden på mail med en gang :)

 

for å få tillgang til Marketplace endrer man bare i control panel (windows 7) "region and language" trykk "change location" og velg US eller UK.

 

Rolf

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

hei jeg har lagt in xda medlem: hd2member sitt wp7 bygg hd20:) det funker helt perfekt, raskt og stabilt:) jeg har testet dual boot med denne rommen og android og det funker veldig bra:) står mye nyttig og mange bra how to do filmer på xda;) har testet energy wm 6,5, de fleste android sd byggene for jeg hadde dual boot med energy 6,5 og android før wp7, de fleste wp7 byggene og ubuntu:)

 

har fått markedplace til å fungere med usa hotmail konto og fikk aktiveringskode av ms idag:) man får da lastet ned gratis apps og spill. for å få kjøpt apps så må man ha et registrert firma i et land som markedplace fungerer og et bankkort registrert på det firma for ms sjekker hvilket land kortet er registrert i:/ har lest om en som hadde en us hotmail konto men som bodde i brasil så han heller fikk ikke registrert bankkortet sitt, men han brukte samme kontoen på xbox'en sin. når han kjøpte et gullmedlem te xbox'en så registrerte han bankortet sitt og fikk kjøpt gullmedlemskapet. etter det fungerte det og kjøpe apps på tlf hans, det han mente hadde skjedd er at når han gjorde det på den måten så sjekket ikke ms hvor kortet var registrert og det ble lagret på kontoen hans. en annen som sa det fungerte for han å men var 4 andre som ikke hadde fått det til på den måten så jeg veit ikke om det fungerer.

 

men i de fleste bygga av wp7 te hd2 nå, så er hacken for at tlf skal gjennkjennes som hd7, det er da mulig og laste ned noen programmer som laster ned apps og spill fra markedplacen betalte og ikke betalte for så å sideloade dem in på hd2'en. jeg har testet disse programmene og de installerer dem på tlf men ikke alle spillene fungerte. slettet de jeg veit koster penger etterpå for jeg vil betale og støtte de som lager dem men blir vanskelig siden ms ikke lar vårs gjøre det....

 

hd2member kommer snart med en nodo uppdate også.

 

hvis noen lurer på åssen jeg fikk tak i aktiviserings koden te wp7, så gikk jeg inn på ms norge og gikk på email supporten dems og sendte en email te dem der jeg skreiv at jeg hadde kjøpt en hd7 på ebay og at når jeg skulle logge in på windows live kontoen min så fikk jeg opp activation failed. jeg skreiv at jeg ikke hadde fått med noen kode til tlf og lurte på om de kunne hjelpe meg med det, jeg fikk svar på 2 dager med en kode:)

 

første gang jeg skriver om dette på noe forumer så er vel dårlig formulert og rotete men håper noen syns det er nyttig:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...