Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Integrert skjermkort funker ikke


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har et integrert skjermkort, det fungerer ikke, visst jeg høgreklikker på Min Datamaskin og deretter behandle så når jeg går på enhetsbehandling så står der et varsel ikon på PCI-inndataenhet, den får jeg ikke installert, kan det være det integrerte skjermkortet?

 

har i tillegg et skjermkort i maskinen:

NVIDIA GeForce 7600 GS (Microsoft Corporation - WDDM)

 

på det skjermkortet har jeg koblet til 2 skjermer, men skal det ikke gå and å koble til 3 stk? 2 stk på NVIDIA sitt å 1 skjerm på det integrerte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg har et integrert skjermkort, det fungerer ikke, visst jeg høgreklikker på Min Datamaskin og deretter behandle så når jeg går på enhetsbehandling så står der et varsel ikon på PCI-inndataenhet, den får jeg ikke installert, kan det være det integrerte skjermkortet?

 

Kan det være deaktivert i bios?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har et integrert skjermkort, det fungerer ikke, visst jeg høgreklikker på Min Datamaskin og deretter behandle så når jeg går på enhetsbehandling så står der et varsel ikon på PCI-inndataenhet, den får jeg ikke installert, kan det være det integrerte skjermkortet?

 

Kan det være deaktivert i bios?

 

 

Har vært inne og sett, det er ikke deaktivert, finner ingen drivere til det inne på Fujitsu helder, så for bare glømme det integrerte egentli..

Lenke til kommentar

Tror ikke du får det integrerte skjermkortet til å fungere så lenge det sitter et dedikert skjermkort i. Med andre ord, vis du tar ut 7600GS kortet så kan du bruke det integrerte.

 

Dette er ikke nødvendigvis korrekt. Jeg har selv sett flere som kjører med skjermer tilkoblet både integrert skjermkort samt et annet skjermkort (riktignok for noen år siden).

Hvorvidt dette fungerer avhenger av flere faktorer.

1 - Hovedkortet må ikke deaktivere det integrerte skjermkortet når et annet blir satt inn.

2 - Driverne til skjermkortene må fungere side om side. Er både det integrerte og det andre skjermkortet begge fra nVidia eller AMD/ATI går det som regel greit, men blandes skjermkort fra de produsentene så kan det bli problemer.

 

Jeg ville ellers testet det Laukhau nevner, å ta ut det andre skjermkortet for å se om det integrerte begynner å fungere. Hvis det virker og driveren til PCI-enheten har kommet på plass av seg selv så er det antagelig punkt 1 som slår inn. Gå isåfall nøye igjennom BIOS for å bekrefte at den der ikke er satt til å deaktivere det integrerte når et annet er tilstede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...