Gå til innhold

sliter med overklokk av t1090


Anbefalte innlegg

god kveld! NÅ har jeg slitt i flere uker med og få omså bare 1 mhz ekstra ut av prosessoren min

 

jeg har drevet med dette i noen år og skjønner ikke hva det kan være

 

Jeg har en AMD t1090 og et ASUS m4n79t deluxe hovedkort

 

alt av spill henger etter 20min til en time etter bare 100mhz overklokk så jeg har vært tvingt til og kjøre stock med turbo

 

nå skal det sies at jeg har en corsair TX 750w strømforsyning

og et flasha 6950@6970 med overklokk (910/1400mhz) (dette fungerer utmerket!) men skulle pinade klare og få denne prosessoren til 3.8ghz isåfall.. har kjørt den opp i 4.0ghz med 1.45volt stabilt og fint i windows. men når jeg starter spill som crysis wars eller BFBC2 klikker det etter en liten stund.. da OGSÅ med 3.3ghz og 1.38volt feks. jeg fatter ikke noenting.. kan det være en defekt strømforsyning eller hovedkortet som har en så ufattelig avangsert bios? (evt defekt hovedkort)? Nyeste bios har jeg.. og finner ikke ut hvordan jeg får fikksa en eldre

 

 

takk for at jeg fikk ut frustrasjonen min her og takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK la meg formulere meg litt enklere. Hva er grunnen til at jeg ikke kan overklokke 100 mhz engang?

 

teorien sier jo at et m4n79t og en corsair 750w skal være nok sant?

 

 

kan det være flash av skjermkort som gjør det ( har foresten prøvd med 6950 bios var akkurat det samme da)

 

eller at jeg bare har vært ekstremt uheldig med prosessoren.

Lenke til kommentar

AMD prosessore er veldig glad i høy volt. Jeg kjører 1.4V @ 3.8Ghz med min Phenom II X4 965.

 

Får du bluescreen når maskina "klikker" ?

 

ja har hendt det også men går somregel ut av spill og inn i windows. Tror det kan ha noe med at det er for lite strømtilførsel.. når jeg har på stock skjer jo ikke dette..

nå sitter jeg og bencher prime 95 på 3.8ghz er ikke tjangs lenger en 40 min før en av kjernene sier stopp.. har på 1.43v i bios.. kjørt litt ekstra på NB volten også. Rammen står på 1333mhz med 9.9.9.25 (stock 1600mhz 9.9.9.27) bestandi noe som er galt med min HW:P

 

kan også nevne at med min tidligere prosessor (x4 810) funket overklokkinga bare til rundt 3.1ghz før den ikke var prime stabil)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har samme oppsettet selv,alltså samme cpu og hovedkort.1000w psu dog.

hadde blivit bekymret om volten er over 1.6, men 1.5 opp mot 1.6 har funket for meg,blir varmt dog med min pingle zalman cpu kjøler,og kun 3.85 noenlunde stabilt for allt untatt folding at home som krasjer på det,så har bare 3.74 stabilt med f@h og.

nb 2600,ht 2 eller 2.2 og mitt gskill 1333-minne er noe sted over 1400,fsb 220 og varierende multi,avhengig av hvad jeg ska gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...