Gå til innhold

Får ikke til å gå på nett etter at jeg har gjennopprettet pc


Anbefalte innlegg

Hei jeg lurte på om noen visste hva det kunne være ettersom jeg gjennopprettet en ganske gammel bærbar datamaskin som opprinnelig hadde windows xp og jeg gjennopprettet med cd'ene som fulgte med eller som jeg backup-kopierte.

 

Problemet var at når jeg skulle få den på det trådløse nettverket så fikk ikke jeg den på nett selv om jeg så at jeg var koblet til det nettverket, og dataen sto på wireless enabled.

Altså jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med da :)

 

Hadde vært utrolig fint å finne ut av det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei jeg lurte på om noen visste hva det kunne være ettersom jeg gjennopprettet en ganske gammel bærbar datamaskin som opprinnelig hadde windows xp og jeg gjennopprettet med cd'ene som fulgte med eller som jeg backup-kopierte.

 

Problemet var at når jeg skulle få den på det trådløse nettverket så fikk ikke jeg den på nett selv om jeg så at jeg var koblet til det nettverket, og dataen sto på wireless enabled.

Altså jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med da :)

 

Hadde vært utrolig fint å finne ut av det :)

 

 

Prøv å høyreklikk på nettverks ikonet,velg diagnostiser og reparer.

Lenke til kommentar

Heisann,

 

Skal du endre ipen går du i nettverkstilkoblinger på kontrollpanelet, så trykker du på trådløst nett og så egenskaper. deretter finner du Internet-protokoll (TCP-IP). Og klikker deg inn og skriver inn IP adresse.

 

Så prøver du og se om du klarer og koble den til nettverket.

 

Mvh

 

William. A. R

Endret av Wilyes
Lenke til kommentar

Hvis routeren/ap er på eks 172.16.1.1 skal da ipen til pcen være 172.16.1.X <-(bytt ut "X" med et annet tall en det som er i bruk av andre noder (delte resurser og maskiner) i nettverket. Slik at det ikke oppstår en konflikt. Men XP vil gi deg en advarsel om konflikten hvis den er der.

 

Forresten hvis ikke dette fungerer, kan det evt være driveren til det trådløs kortet i maskinen.

For og finne dette ut går du i kontrollpanel/system Når vinduet kommer opp trykker du på taben maskinvare og enhetsbehandling for og få en liste. Så finner du kortet i listen og så googler du etter driveren.

 

Klarer du ikke finne driveren på nettet kan du godt spørre. Så skal jeg hjelpe til. :)

 

 

Mvh

 

William

Endret av Wilyes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...