Gå til innhold

[LØST] Corsair HX650 til dette oppsette?


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Jeg lurte litt på om en Corsair HX650 (650 derav 650w) holder for dette oppsette? Det skal sies at jeg tenker på å oppgradere til enda ett HD 6870, men er usikker på om denne PSU'en holder følge? Systemet består nå av en Corsair TX650 (ikke modulære versjonen, som har 2.stk PCI-EX kabler bare), og disse delene;

 

1x Intel i7 930 OC'd (3080/1.0125V)

1x Asus HD 6880 OC'd (987C/1175M)

1x Asus Xonar DX lydkort

1x Corsair RealSSD 64GB SSD

1x Hitachi 5400RPM HDD

2x Seagate 7200RPM HDD

3x USB-enheter

4x 92mm vifter

 

Det skal sies at min PSU, TX650, har holdt følge med et HD 5970 uten problemer, men jeg er fortsatt litt usikker om en HX650 ville holdt følge med 2x HD 6870 i CrossFire. Noen meninger?

 

På forhånd, takk!

 

Maniche

Endret av Maniche
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1x Intel i7 630 OC'd (3080/1.0125V)

 

Er vel ikke tilfeldigvis 930 du mener?

 

Ifølge AMD selv skal 600W være nok til å kjøre 2 stk 6870 i cfx, men om du skal klokke noe på enten prosessoren eller skjermkortene havner du fort i grenseland. Mener jeg leste en plass om at Corsairs PSU'er (les: både tx, hx og vx-klassene) i korte bursts kunne levere effekter nesten 200W over hva de er spesifisert for. Selv om det er svært få "normale" applikasjoner som per dags dato får hele systemet ditt til å jobbe på 100% samtidig, er det ikke akkurat heldig å ligge såpass nært av hva PSU skal tåle.

 

Er likevel interessert i om andre har noen erfaringer/innspill å komme med, siden jeg befinner meg i nesten samme situasjon selv. Har også hx 650 og 1stk 6870, men lyst på ett til. Er småkjipt å måtte investere i ny PSU, siden 650'en i bunn og grunn er solid som stål.

Lenke til kommentar

Du har helt klart rett; jeg mente 930! Takk for rettinga, hehe.

 

Enig, Corsair'ene virker solide som fjell; angrer ikke et sekund på at det ble en PSU fra dem, enda jeg ikke oppdaget at det var bare 2 stk. PCI-EX kabler med.

 

Også har jo HX modulære kabler, noe jeg er veldig fan av!

 

Det skal sies at jeg går nok ikke over disse klokkene på både GPU og CPU, og siden jeg opplevde en HD 5970 som bunnsolid, så leker jeg med tanken på at det ville vært nok.

 

Takk for svar!

 

Maniche

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...