Gå til innhold

[Løst] Hvordan ha en pc virtualisert på en annen pc over nettverk


Gjest medlem-220811

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-220811

Hei, jeg ønsker å kunne bruke min stasjonære pc som kjører Windows 7 HomePage premium på en annen bærbar datamaskin over nettverk. Da vil alt jeg gjør, lagrer, åpner og sånn på den bærbare skje på den stasjonære pcen. Dette er et tema jeg ikke kan noe om, men kan generelt mye på pc for en 14 åring. Og er det mulig og koble til en pc bare den er tilkoblettil nettverk, f.eks. Pcen på skolen?

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En virtuell maskin fungerer omtrent på samme måten som en virtuell maskin og du vil kunne kople til den via RDP fra andre PC'er i nettverket eller fra et telefonapparat.

 

Hvis PC'n din står på en privat adresse kan du feks bruke Teamviewer istedet når du skal ha tilgang fra et eksternt nettverk.

 

Sikkerheten er ikke super på noen av disse løsningene, men sannsynligvis bra nok for ditt formål.

 

Lars

Lenke til kommentar
Gjest medlem-220811

Leste noe om at man ikke hadde RDP på Windows 7 Hole premium? Og må man innstallere programmer for å vise pcen fra et annet sted som på skolen der vinning har mulighet til å innstallere programmer?

Lenke til kommentar

Ser ut som du har rett i det, ja.. Finnes dog enkelte patcher som fikser problemet, men de er vel ikke helt godkjent av MS.

 

Uansett hvilken løsning man velger så må man bruke en applikasjon for å få tilgang. Den kan gjerne være java, active-X-basert eller native. I windows så er rdp klientapplikasjonen mstsc.

 

Lars

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...