Gå til innhold

Jobbmuligheter med markedsførings utdannelse?


Masu4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Det er vanskelig å svare deg på hva du kan bli med en markedsføringsutdannlse fordi dette ikke er et profesjonsstudium (altså, du blir lege av å studere medisin, psykolog av å studere psykologi etc)

 

Se på det heller som en mulighet til å velge blant mange jobber innen den bransjen du har lyst til å jobbe i.

 

Jeg jobber til daglig med markedsføring av Markedshøyskolen. Dagene går med til planlegging av kampanje på nett, papir, i avis etc. Lage videoer av studenter som skal spres over facebook og andre plattformer. Jeg lager studiekatalog, deltar på studentmesser og har også mye å si når det gjelder utforming av standen på disse. Jeg jobber med event ved å invitere videregående skoler inn til skolen vår for et opplegg som fårhåpentligvis skal gi flere studenter, jeg svarer på slike forumposter som dette - ikke fordi jeg skal "selge" Markedshøyskolen ved hver anledning, men fordi jeg har erfaringen og kunnskaper som kan hjelpe folk som ikke vet hva de ønsker å studere.

 

På Markedshøyskolen har vi en bachelor i Markedsføring. De som har studert dette har i dag enten jobber innen rådgivning (sosiale medier for store bedrifter), jobber som Idar Vollviks høyre hånd i Stockholm, eier egen klesbutikk i Bogstadveien i Oslo (By Marlene Birger), er daglig leder av Faitrade Norge, har gått videre på masterprogram i Norge og utlandet eller jobber med artistformidling (blant annet Timbuktu)

 

Som du ser er det veldig mye forskjellig man kan gjøre. Jeg råder deg til å ta en titt på http://www.mh.no så kan du lese mer om markedsføringsstudiet, samt lese artikler om hvordan det er på skolen hos oss (under Nyhetsarkiv)

 

Håper dette har gitt deg noen nye tanker om hva markedsføring er for noe, det er som sagt helt opp til deg selv hva du vil bruke det til. Men ønsker du å jobbe med mennesker, kommunikasjon og media, er markedsføringsutdannelse veldig riktig for deg.

 

Aleksander

Endret av aleksander.hoel
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei Marius!

 

Som Aleksander skriver er det mange muligheter i forskjellige bransjer om du velger en utdanning innen markedsføring.

 

Om du går inn på følgende lenke kan du lese litt mer om hva du kan jobbe med om du velger å utdanne deg innen markedsføring:

http://www.bi.no/no/Heltid/Bachelorstudier/Markedsforing/Jobbmuligheter/

 

For å finne ut mer om hvilke muligheter som finnes vil jeg anbefale deg å besøke en av de mange utdanningsmessene som gjennomføres nå i januar og februar eller kontakte de forskjellige utdaningsinstitusjonene direkte. Det er også alltid en god idè å forhøre seg med venner, søsken eller familie som kanskje har noen erfaringer som er verdt å høre på.

 

Lykke til med studievalg!

 

Christian Fornes

Markedsansvarlig Bachelor

Handelshøyskolen BI

www.bi.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...