Gå til innhold

Kjøp av kontorpakke: 3xBærbar+backup++


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal kjøpe nytt utstyr til kontoret. 3 stk helt greie bærbare kontorpc med Windows7 + office.

Skal stå i nettverk med en multifunksjons-skriver ala Ricoh Afficio SPC232.

 

Spørsmål: Enkel backupfunksjon til en boks på gulvet ala NAS eller lignende. Hva? bør vøre helt automatisk da dette bør være så enkelt så mulig. Forslag?

 

Spørsmål2:

Dette med virtualisering, er det noe å tenke på? La brukerne logge på et virtuelt skrivebord i windows, funker det? hva koster slikt? noe å satse på?

 

Takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

tja, en enkel nas kan fungere, men spm er hva skal det tas backup av? med nas så vil jeg tro at det aller meste må gjøres manuelt. spm da blir om det er verdt det, eller om du heller skal satse på et par ekstern disker. er det viktig og sensetivt info du skal sikre så er vel kanskje bedre med en tapestasjon i tillegg som du sikrer et annet sted enn i det samme bygget. og da er det bedre å bygge en liten backup server. skal dog innrømme at jeg aldri har jobbet med en nas server før, men slik jeg har forstått det så er det bare en større form for ekstern lagring med et lite os på.

 

virtualisering er kanskje ikke noe å satse på i en såpass liten bedrift. blir for det meste brukt til oppsett av servere som ikke krever for mye, slik at man kan kjøre flere forskjellige servere på samme hw, men likevel være avskilt!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Backup til NAS med rett software bør ikke være noe problem, største minuset er vel kanskje at du må styre backup rutinene på den enkelte maskinen og ikke fra et felles konsoll.

 

Virtuelt skrivebord, som f.eks. Citrix XenDesktop blir nok i det dyreste laget, mtp på lisenser og hardware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...