Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tannproblemer


Anbefalte innlegg

Så et litt flaut og plagsomt tema.

 

Jeg kan vel starte med litt historie

 

 

Jeg er nå 23år og begynner og få kraftig tannproblemer, jeg kan synlig se flere av hulen og vet jeg må gjøre noe med dette.

 

Jeg kan være ærlig og si jeg ikke har vært den beste med tannpussen vet ikke helt hvorfor, jeg har prøvd ofte og få det som en vane men det har liksom aldri holdt over lengre tid, jobber enda med den delen.

 

Jeg er uten jobb får tiden og holder på og finne noe nytt, har ikke vært i aktiv jobb på nesten 2år så man kan si at penger til tannlege er noe jeg virkelig ikke har :/

 

Er det noen som har noen råd?

 

Og er det noen som vet hvor langt det må gå før nav / staten hjelper deg med tennene? mange mener tenner ikke er en helse ting derfor den ikke blir dekt som legebesøk men det er jeg veldig uenig i med tanke på at med dårlig tenner kommer ofte dårligere selvbildet, sykdommer, og så videre.

 

PS: jeg må ha narkose under tannlegebesøk som går lengre en se på / ta bilder, grunnet traumatisk historie + kraftig fobi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du går til en tannlege og får prisoverslag over omtrentlig hvor mye behandlingen vil koste i tillegg til erklæring om at denne behandlingen er nødvendig ifh. din helse, så skal du få dekket dette av sosialkontoret dersom du kan vise til kontoutskrifter som bekrefter at din økonomi ikke strekker til :)

Lenke til kommentar

Dersom du går til en tannlege og får prisoverslag over omtrentlig hvor mye behandlingen vil koste i tillegg til erklæring om at denne behandlingen er nødvendig ifh. din helse, så skal du få dekket dette av sosialkontoret dersom du kan vise til kontoutskrifter som bekrefter at din økonomi ikke strekker til :)

 

Vet du om det gjelder samme hva kosten er? med tanke på at jeg trenger full narkose som ofte koster litt mere

Lenke til kommentar

De skal i prinsippet dekke alt som er nødvendig. Jeg vil anta at dersom du skal få dekket narkose i tillegg (dette må jo da gjøres på sykehus hvor de har anestesikompetanse), må du legge ved erklæring fra psykolog/lege på at dette er nødvendig. Det er nok sannsynligvis kø på sykehuset for å få gjennomført dette, ettersom det strengt tatt er unødvendig (i den forstand at anestesilegene trengs andre steder). Jeg kan dog ikke garantere at nav vil dekke anestesi til tross for lege/psykologerklæring. Så vidt jeg vet skal narkose på offentlig sykehus uansett være gratis, evt. med en poliklinisk egenandel på ca 300 kr?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...