Gå til innhold

Passord til Router, eller til internettet på pc min....hvordan endre det?endre det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det krtptert nett så går du inn på routern din og endsrer krypetringsnøkkel. Derpå må du endre på de PCer som skal nå routeren og dermed internett,

 

inn på routern? men det er jo bare en liten boks. Kommer jeg meg inn på den fra pc? jeg har tråløst internett, men det skjønte du vel..eh..uff liten peiling på dette!

Lenke til kommentar

Han skriver at han trenger en tydelig beskrivelse...

 

Slik kommer du deg inn i ruteren:

 

1. Trykk på startknappen, og skriv inn i søke boksen(Viss du forsatt har engelsk) "Run" (Viss ikke så heter det "Kjør").

 

2. Når du har åpna "Run" så kommer det opp en liten boks, og der skriver du "cmd".

 

3. Da kommer det opp en svart rute med hvit skrift, og her skriver du "ipconfig" og trykker "Enter"

 

4. Når du har gjort det kommer det masse infomasjon, det du skal se etter er "Standard gateway". Når du har funnet det står det noen nummer etter det. I mitt tilfelle så er det 192.168.0.1

 

5. Skriv dette nummeret inn i nettleseren din, trykk enter og det vil komme en vindu i nettleseren din, og her skal du skrive inn brukernavn og passord til ruteren din. Vanlig vis pleier disse passordene være "admin" eller noe sånt, prøv deg frem. Viss ikke noen har endra de da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...