Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når man skal kjøpe nye kabinetter, så har du feks den funksjonen fra viften at du kan stille hastigheten. Hvordan stiller man på hastigheten? Må man ha et kabinnet som støtter det på fronten eller noe da...? og hva er "ATX" ? ser det står på kabinetter, hovedkort osv..

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen (lian li) kabinetter har en enkel innebygd hastighetskontroll i front, ellers må du kjøpe separat (f.eks. rheobus).

 

ATX er formfaktorenn hovedkort for det meste følger nå for tiden, kabinettet må derfor være atx det også for at hovedkortet skal kunne festes der.

 

ta en titt på dette kabinettet: http://www.absoluttdata.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=993

dette kabinettet kan du styre vifta i front, right? er det kabinettet noe og gå for, fremfor et Matrix mener jeg?

 

og som du sa, kjøpe separat. hva kalles det, hvordan ser det ut?

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet har det kabinettet du linket til plass for bare 2 vifter, og da vil litt av poenget med viftestyringen være borte etter min mening... :roll:

 

Det finns jo også noen andre løsninger med kabinett allerede imontert viftestyring f.eks fra thermaltake...kan kjøpes fra blant annet www.quad.no

Koster litt mer, og er kanskje lit vell "glorete" men man har jo forskjellig smak så...

 

Ellers er det bare å kjøpe en viftekontroll (rheobus) til et valgfritt kabinett, en viftekontroll kombinert med temperaturavlesning er: http://www.enermax.com.tw/uc-a5fatr2.htm

 

Har personlig ingen erfaring med det kabinettet (med de to viftene altså..), det skulle vel holde i de fleste tilfeller (med tanke på kjøling) men det kan kanskje bli litt lite....??? :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...