The_Funky_Cheese Skrevet 3. juli 2003 Skrevet 3. juli 2003 Vel jeg sitter her med et "lite" problem. Forleden så satte jeg sammen min nye pc, jeg tror ikke jeg trenger å gå inn på alle spesifikasjonene. Da jeg hadde ordnet alt, og skrudde på, merket jeg plutselig at dvd-romen min ikke fikk strøm. Jeg prøvde å koble ut alle andre komponenter jeg hadde i, (hd, cd-rw) , og da fikk den strøm, men straks jeg f.eks bare koblet i harddisken, så streiket den igjen! Den kan da ikke være så glupsk at den må sluke ALL strømmen for å fungere?? Må jeg ha den på sin egen IDE-Kabel, eller hva? =) Håper noen kyndige personer her kan hjelpe meg Vil jo se dvdfilmer på pc'n min! Dette er kabinettet, cdbrenneren, floppydisken, harddisken og dvd-romen jeg har i maskinen min: Aopen CD-RW 52X / 24X / 52X ATAPI Internal Retail, CRW5224 Samsung Floppy Disk Drive 1.44MB 3.5" Internal, SFD-321B Wd Harddisk 120.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" , WD1200BB Aopen Case Midi ATX Tower 300W P4 Blue USB / Audio Ready, HQ48PRO-A Uaaaargh! Hjelp!
CastorFiber Skrevet 3. juli 2003 Skrevet 3. juli 2003 Tror du må flytte på en jumper bak på DVD-en. Flytt den fra master (ofte merket MA) til slave (SL) Dette gjelder bare hvis den sitter på samme kabel som en annen IDE- enhet. Husk at hvis du har en 80- pins- kabel så skal master sitte på den sorte kontakten, og slaven på den grå.
The_Funky_Cheese Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Skrevet 3. juli 2003 Tusen takk! Det hørtes ganske fornuftig ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå