Gå til innhold

kjøpte linux via blad, får ikke innstallert!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg kjøpte et linux format blad med linux mandrake 9.1! og når jeg putter i cd'n kommer det opp en meny, der står det innstalere linux, innstall linux from a floppy og om support!

når jeg trykker på innstall linux kommer det opp et skriv at jeg burde ta backup av filene og maskinen vil bli restartet for å innstallere linux!

maskinen restarter, men den innstallerer ikke linux, istedenfor booter den opp i windows xp!

er det noen som vet hvordan jeg kan innstallere linux?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
gå inn i bios, sett den til å først starte maskina med cdrom.
gjort!

det står booting from atapi cd room og noe annet. maskinen starter i windows!

Skrevet
jeg kjøpte et linux format blad med linux mandrake 9.1! og når jeg putter i cd'n kommer det opp en meny, der står det innstalere linux, innstall linux from a floppy og om support!

når jeg trykker på innstall linux kommer det opp et skriv at jeg burde ta backup av filene og maskinen vil bli restartet for å innstallere linux!

maskinen restarter, men den innstallerer ikke linux, istedenfor booter den opp i windows xp!

er det noen som vet hvordan jeg kan innstallere linux?

Du har sikkert fått en ISO utgave. Den må du brenne til nye CD'er.

Skal vel være 3 plater totalt

I Nero velg File / Burn image

Skrevet

Du kan og lage ein floppy til å boote med. Bruksanvisningen skal ligge på cd'en. Ellers så kan du gå til www.mandrake.com. Instalasjonsveiledning og FAQ ligger der.

Skrevet
Du kan og lage ein floppy til å boote med. Bruksanvisningen skal ligge på cd'en. Ellers så kan du gå til www.mandrake.com. Instalasjonsveiledning og FAQ ligger der.
ikke lett å finne fram dær!
Skrevet
gå inn i bios, sett den til å først starte maskina med cdrom.
gjort!

det står booting from atapi cd room og noe annet. maskinen starter i windows!

Sikker på at det ikke står "hit any key now to boot from CD"? Har opplevd at folk ikke har sett den meldingen...

Skrevet

1. Får du boota fra cd-en eller får du ikke boota fra cd-en - booter du fra floppy til installeringsmenyen?

2. Har du på noen slags form for virusbeskyttelse i BIOS? Skru dette av.

3. Brente du ut iso-fila som ei fil eller som et bilde? Hvis du går inn på cd-en fra Windows, får du da opp mange rare filer og kataloger, eller mandrake-noe.iso?

4. Hva slags PC har du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...