7CHP Skrevet 26. desember 2010 Skrevet 26. desember 2010 Har en MacBook Pro og en Time Capsule 500GB. Da jeg bodde i USA brukte jeg Time Capsule som trådløs ruter i huset, og hadde automatiske backups av macen min (trådløst). Jeg flyttet tilbake til Norge i september, og har ikke tatt backups siden, ettersom vi har ett vanlig nettverk her og jeg har ikke gidda. Nå ønsker jeg å ta backup, det er mange forandringer på maskina mi (store filer som filmer og arbeide) - men når jeg plugger i Time Capsule (uten internet) - og klikker backup så står maskina og går i timesvis på "preparing". Jeg har slått av "put hard disks to sleep when possible" og forsøkt på nytt, med samme resultat. Maskina er snart 3 år, og oppfører seg litt merkelig, så det er typisk at den ryker før jeg får tatt backup, så jeg trenger en korttidsløsning - kan jeg koble en kabel og få det gjort, og så forske mer på det senere når det er mindre å ta backup av? Evt hvilken kabel trenger jeg, ethernet eller usb? Håper noen kan hjelpe, mange timers arbeide uten back up!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå