Gå til innhold

Kjøp av laptop. Max 7500kr, studiebruk, god linuxstøtte, takle VMvare o.l


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal gå til innkjøp av ny laptop for studiebruk nå på nyåret. Har noen krav, og disse er i prioritert rekkefølge:

  • God Linuxstøtte (SKAL bruke Ubuntu som hoved-os)
  • Skal takle bruk av VmWare / VirtualBox hovedsaklig for å ha en virtuell windows maskin.
  • Skjerm <14"
  • God batteritid

Hadde vært nice med SSD disk, men dette må i så fall bli en bonus. Ellers tenker jeg i retning >i3, >2GB RAM. GPU er ikke viktig.

 

Noen som har noen gode erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et par ting å tenke på i forhold til VMware:

 

Bør ha godt med RAM, minimum 4GB vi jeg si, og gjerne så my som 6GB. Det kommer godt med når du skal ha RAM å gi til det virtuele systemet - dog det kommer jo mye ann på om du skal bruke programmer mye i begge to samtidig eller ikke.

 

En tign som er lurt å sjekke (du må sikkert maile produsenten for å finne ut dog) er om det er vanderpool støtte i BIOS. Dette trengs dersom du skal kunne kjøre 64bit virtuelle maskiner, ellers vil du være begrensert til 32bit virtuelle maskiner. Mange laptopper som har chipset som faktisk støtter vanderpool har likevel ikke støtte for dette i BIOSen sin og kan dermed ikke benytte denne featuren. Verdt å undersøke om dette er viktig for deg.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...