Gå til innhold

Bruk av Nokia N8


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg prøver til min store irritasjon å bruke det ikke-intuitive grensesnittet til Nokia N8.

 

1. Hvordan kan en lage en snarvei til et "Ovi Store"-program? Jeg vil ikke måtte starte opp Ovi store hver gang jeg skal starte et program som har vært lastet ned tidligere via Ovi Store.

 

2. Hvordan vet jeg om enheten bruker 3G eller WLAN for å aksessere Internett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hold fingeren inne på skjermen. Du vil da få opp redigeringsvalg. Velg snarveiwidgeten. Denne inneholder 4 programsnarveier og du velger da ut hvilke 4 du vil ha.

 

3G og WiFi styres via innstillinger -> tilkobling -> innstillinger. Her velger du nettverksbruk ved vanlig nett, roaming og tilkobling til WiFi. For å se hva telefonen bruker er det ikoner på hovedskjermen. Ved bruk av WiFi vil du se WiFiikonet oppe til høyre hjørne. Ved bruk av 3G vil det komme opp et 'vekslingssymbol' oppe i venstre hjørne, annotert med enten E eller 3G avhengig av nettypen som brukes.

 

Jeg skjønner ikke på hvilken måte dette ikke er intuitivt. Det er riktignok ofte flere tastetrykk enn feks iOS men du følger kun en logisk vei hele tiden. Kombinert med google, forums og brukermanualer bør det virkelig ikke være noe problem å finne ut av, med mindre man bestemmer seg for at det er vanskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...