Gå til innhold

Oppstartsfeil


Anbefalte innlegg

Jeg er i en meget kinkig situasjon og trenger DESPERAT hjelp.

Sake er den at jeg tok en runde m et program som heter REGHEALER og rettet opp de feilene som ble funnet der.

Da jeg skulle restarte fikk jeg en svart skjerm hvor d stod at systemet ikke finner følgende fil: "Windows/system32/config/system"

Samtidig står d at jeg bes om å boote fra setupcd'n og trykke "R" under oppstarten der og gå inn i recoverykonsollen. Greit nok, men derfra har jeg ikke peiling på hva jeg skal gjøre. Kan nevne at REGHEALER har tatt backup av d den har gjort så d ligger en "Reg-fil" der som jeg kan "Merge". Men jeg vet ikke åssen jeg skal gjøre dette og jeg KAN ikke innstallere på nytt da jeg er sinnsykt avhengig av å ha d slik jeg allerede har d.

Er d noen som kan hjelpe meg er jeg utrolig takknemlig for. På Forhånd Takk!!!

 

Hilsen en "Desperat mann"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken versjon av Windows har du? Start maskinen i DOS og skirv DIR på hver av hardiskene/partisjonene og så hva som står der. Prøv også å skrive WIN, for å starte Windows

 

Komme inn i DOS= F8 under opstarten, bare komandolinje i 95-98 SE (etter de versjonene ikke helt sikker)

Lenke til kommentar
Jeg er i en meget kinkig situasjon og trenger DESPERAT hjelp.

Sake er den at jeg tok en runde m et program som heter REGHEALER og rettet opp de feilene som ble funnet der.

Da jeg skulle restarte fikk jeg en svart skjerm hvor d stod at systemet ikke finner følgende fil: "Windows/system32/config/system"

Samtidig står d at jeg bes om å boote fra setupcd'n og trykke "R" under oppstarten der og gå inn i recoverykonsollen. Greit nok, men derfra har jeg ikke peiling på hva jeg skal gjøre. Kan nevne at REGHEALER har tatt backup av d den har gjort så d ligger en "Reg-fil" der som jeg kan "Merge". Men jeg vet ikke åssen jeg skal gjøre dette og jeg KAN ikke innstallere på nytt da jeg er sinnsykt avhengig av å ha d slik jeg allerede har d.

Er d noen som kan hjelpe meg er jeg utrolig takknemlig for. På Forhånd Takk!!!

 

Hilsen en "Desperat mann"

 

Hiver meg på denne tråden siden jeg har fått akkurat samme problem som deg...jeg har ikke kjørt noe som helst reg-clean software...os er win xp pro sp1 Norsk.

 

Alle forslag mottas med glede...

 

Takker

Lenke til kommentar

Sett inn xp disken, i innstallasjonsprogrammet har du noe som heter "repair existing installation" eller noe sånt. Den reparerer manglende filer ol. i den innstallasjonen du har. Eller du kan prøve å starte i sikkerhets modus (f8 under oppstarten), og prøve gjenopprettingsfunksjonen. Et tips til senere, ta backup av registeret før du rører det, både manuelt og med annen "snedig" programvare :woot:

Lenke til kommentar

Får samme feilmeldingen i sikkermodus, det er ingen måte å boote fra hd på slik det er nå...ved boot fra cd så kommer jeg til recovrykonsollen, men vet ikke hvordan jeg bruker den...hvilke kommandoer etc.

 

Det er et annet recovery valg med en gang cd booter men da trenger jeg en recovery floppy...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...