Gå til innhold

Nytt kamera... haster... trenger råd og hjelp..


Anbefalte innlegg

Da vårt videokamera plutselig ikke lenger vil fungere må vi kjøpe et nytt før Julaften da vi gjerne vil filme vår datters første Jul...

 

Utvalget her i arendalskantene er begrenset og det står egentlig mellom canon HFM-306 og Panasonic HDC SD60 ECK

 

Prisen er det ikke så mye å bytte på, canon er litt dyrere men har internminne... det vi bruker kamera til, egentlig alt mulig, det må være brukervenlig og enkelt å bruke, samt ta "gode" filmer innedørs i dårlig lys....

 

Hjelpen haster.... takker på forskudd..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var i samme situasjon som deg, (mitt gamle kamera er utdatert og vår datters 3. jul), men var litt tidligere ute og hadde litt mer å velge i (mtp at jeg kunne bestille på nett og at det er endel utsalg her jeg bor).

 

Jeg vet ikke nok detaljer om canon til å kunne sammenligne, den vurderte aldri jeg, men jeg endte på Panasonic HDC TM60, som er likt som SD60, men med internminne i tillegg til minnekort.

 

EDIT: Jeg er litt usikker på hva ECK på slutten av modellen din står for, men regner med det er samme apparat.

 

Bakgrunnen var mye denne:

http://www.trustedreviews.com/camcorders/review/2010/07/12/Panasonic-HDC-SD60/p1

Her la jeg og vekt på at testen ikke var utrolig gammel.

 

Jeg skulle gjerne fortalt deg mer om personlige erfaringer med kameraet, men jeg har bare akkurat hatt det oppe av esken og forsøkt det i en "mørk" stue i en liten time, så har ikke allverdens erfaringer, men jeg har foreløpig ingenting alvorlig negativt å si om det.

(Ang kvaliteten i dårlig lys så forsøkte jeg jo det, men jeg har ingen referanse til å si om kvaliteten er god eller dårlig, mitt forrige kamera var 2-3 generasjoner eldre.)

 

Førsteinntrykket mitt er at det er veldig enkelt å bruke, få knapper og ikke altfor mange innstillinger (personlig liker jeg mange knapper og innstillinger, men det er det ikke alle andre i huset som gjør).

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...