Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg planlegger å lage meg en felt koffert hvor jeg kan ha macbooken min samt noe

lagrings utstyr. Ønsker helst å ha en flash harddisk (SSD) grunnet at den tåler mer.

(Er dette tilfellet?) Noen som har noen forslag til hvilke harddisk jeg kan bruke?

Skal også ha en kortleser, noe spesielle anbefalinger? Ellers noen tips?

 

 

Tusen takk på forhånd ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke rørt noe annet enn kofferter fra Pelican i allefall.

Men lagringskapasitet og SSD er noe motsigende. Altså kapasitet kontra pris. Ellers vil jeg si at folk har vel lagret ting på en normal harddisk i alle de år før SSD kom på markedet. Så lenge du har backupløsningen i orden er det vel ikke noe problem.

 

Om SSD blir for dyrt så ville jeg ha brukt en 2.5" harddisk som i utgangspunket er laget for laptoper som flyttes like mye som en koffert. Og ergo tåler litt støt.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke rørt noe annet enn kofferter fra Pelican i allefall.

Men lagringskapasitet og SSD er noe motsigende. Altså kapasitet kontra pris. Ellers vil jeg si at folk har vel lagret ting på en normal harddisk i alle de år før SSD kom på markedet. Så lenge du har backupløsningen i orden er det vel ikke noe problem.

 

Om SSD blir for dyrt så ville jeg ha brukt en 2.5" harddisk som i utgangspunket er laget for laptoper som flyttes like mye som en koffert. Og ergo tåler litt støt.

 

Notert :) Selges Pelican i norge? I så tilfelle hvor? Eventuelt en link?

 

Kan du anbefale noen harddisker? Vurderer en LaCie harddisk, noen erfaringer rundt det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...