Gå til innhold

Problemer med Safari 5 - badeballen kommer hele tiden


Tweety_

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har problemer med Safari. Det henger seg opp flere ganger til dagen, når Safari åpnes igjen tar det en eeeevighet før sidene lastes inn igjen. Får frem badeballen hele tiden også.. den "tenker, tenker og tenker"... Nå er jeg lei, det var jo ikke slik før. Dersom jeg er kjapp når jeg ser badeballen kommer og bruker "tvungen avslutning" slipper jeg all den ventetiden når jeg åpner den igjen.

Er det noen som kan hjelpe? Jeg er så å si helt "grønn" så vær vennlig å forklare meg det på en forståelig måte ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det kan lønne seg å tømme bufferene til Safari(den lager mye for å åpne internett sider raskere, ved å ha noen ting lokalt på macen.)

 

Klikk på safari på menylinjen og velg tøm buffer.

 

Hadde samme problem på macen min jeg også. Men det viste seg at det var harddisken som begynte å ta kvelden. Du kan jo sjekke harddisken din samtidig. Du går inn på diskverktøy(søk opp via spotlight) velg Macintosh HD og trykk verifiser disk. Da får du beskjed om disken er i orden eller ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det kan lønne seg å tømme bufferene til Safari(den lager mye for å åpne internett sider raskere, ved å ha noen ting lokalt på macen.)

 

Klikk på safari på menylinjen og velg tøm buffer.

 

Hadde samme problem på macen min jeg også. Men det viste seg at det var harddisken som begynte å ta kvelden. Du kan jo sjekke harddisken din samtidig. Du går inn på diskverktøy(søk opp via spotlight) velg Macintosh HD og trykk verifiser disk. Da får du beskjed om disken er i orden eller ikke.

 

Takk for svar :) Det var en feil på harddisken ja.... Vet du hvordan jeg retter opp i dette? Jeg er ikke så flink med data, så jeg trenger alt inn med teskje. Kan noen forklare meg steg for steg hva jeg må gjøre?

Lenke til kommentar

Du kan reparere disken. Dette gjør du ved å putte inn OSX cden og dobbeltklikke på installer Mac OS X. Deretter trykker du på verktøy. Da restarter macen og du kommer til installasjon. Velg språk, men ikke gå vidre. Da får du opp en oppgavelinje over. Velg verktøy og diskverktøy. Og velg deretter reparer. Hvis den ikke greier det er det en mekanisk feil og da må den byttes. Men ble ikke noe bedre, selv om den sier at den er i orden. Bytter min nå ;)

Lenke til kommentar

Du kan reparere disken. Dette gjør du ved å putte inn OSX cden og dobbeltklikke på installer Mac OS X. Deretter trykker du på verktøy. Da restarter macen og du kommer til installasjon. Velg språk, men ikke gå vidre. Da får du opp en oppgavelinje over. Velg verktøy og diskverktøy. Og velg deretter reparer. Hvis den ikke greier det er det en mekanisk feil og da må den byttes. Men ble ikke noe bedre, selv om den sier at den er i orden. Bytter min nå ;)

 

 

Tusen millioner takk for hjelp! :) Har gjort det nå, så nå gjenstår det å se om det funka for meg.. Synd det ikke gjorde susen for deg da :(

Men igjen: Tusen takk for hjelp! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...