Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er litt stolt, lagde mitt første panorama bilde idag :-) Tok det med mitt Olympus c-5050z. Brukte ikke stativ, ei heller manuelle innstllinger, men er fornøyd med resultatet. 3 bilder satt sammen med panorama factory programmet. Prøvde først med Camedia Master som fulgte med kameraet, men ble ikke fornøyd med resultatet, så jeg kjøpte panorama factory.

 

 

http://home.online.no/~ronnyrek/index.cfm

 

klikk på bildet nederst på siden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bildet ser bra ut det; fint motiv. Jeg synes fjellet (til høyre) ble litt vel mye over i lilla, men kanskje det var sånn - fra mitt ståsted fortoner Romsdalsalpene seg ganske blå for tiden...

Den store steinen i vannet og det lyse gresset synes litt utvasket; litt undereksponering (-2/3?) hadde kanskje gjort seg? - uten at jeg er noen expert, altså :o

 

Er det råd å få skrevet ut på fotopapir (i butikk) slike brede bilder? Jeg antar papiret kommer på ruller? Eller må en klippe bort hvite kanter i et 20x30 el.lign. ?

Lenke til kommentar

Er det råd å få skrevet ut på fotopapir (i butikk) slike brede bilder? Jeg antar papiret kommer på ruller? Eller må en klippe bort hvite kanter i et 20x30 el.lign. ?

 

Ja, det var det da. Er det noen som vet hvor man for gjort dette? Kan vanlige fotobutikker gjøre det? Priser?

 

Regner med at jeg kommer til å lage endel panoramabilder, da det gikk så greit på første forsøk.

 

Reksten

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...