permolle Skrevet 17. desember 2010 Skrevet 17. desember 2010 Hei! Skal kooble en dvd-spiller opp mot nettet. Har prøvd både manuelt og auto-oppsett fra dvd-spilleren hvor jeg på manuelt oppsett trykte status på pcen og skrev ned ip, delnettmaske og gateway som jeg fylte inn. Har kabel fra modem og inn i dvd-spiller. Når jeg skal kjøre nettverkstest i DVD-spiller får jeg godkjent på IP-adresse,gateway, delnettmaske og DNS. Men ved neste sjekk som heter gateway-ping får jeg opp feil. Så etter å ha søkt litt rundt om andre som har hatt lignende men ikke identiske problemer lurer jeg på følgende: - Må jeg installere firmware på pcen? - Må jeg åpne ekstra porter i modemet? Håper noen kan hjelpe og at jeg forklarte godt nok.
permolle Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Skrevet 18. desember 2010 Til informasjon kan jeg legge til at modemet er type: zyxel p2602hwt(fulgte med telenor) og dvd-spilleren er: Samsung BD-C5300 Blu-ray spiller. Hadde blitt veldig glad om noen kunne gi meg ett svar på hva jeg kan gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå