Gå til innhold

Tegne linje oppå et JLabel ImageIcon


Anbefalte innlegg

Hei

Koden min består av 600 linjer så langt, så poster bare det viktigste her.

 

Her viser jeg bildet kart-final.gif inni en JLabel, som legges direkte inn i en borderlayout senere i programmet.

ImageIcon icon = new ImageIcon("kart-final.gif");
kart = new JLabel(icon);
kart.setBounds(new Rectangle(0, 0, 100, 500));

 

Det jeg har lyst til er å tegne oppå dette bildet. Firkanter som skal representere et areal på kartet. Må jeg bruke BufferedImage? Er ikke redd for å lete opp løsningen selv, men hadde satt stor pris på et hint om hva jeg burde lete etter..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei

Koden min består av 600 linjer så langt, så poster bare det viktigste her.

 

Her viser jeg bildet kart-final.gif inni en JLabel, som legges direkte inn i en borderlayout senere i programmet.

ImageIcon icon = new ImageIcon("kart-final.gif");
kart = new JLabel(icon);
kart.setBounds(new Rectangle(0, 0, 100, 500));

 

Det jeg har lyst til er å tegne oppå dette bildet. Firkanter som skal representere et areal på kartet. Må jeg bruke BufferedImage? Er ikke redd for å lete opp løsningen selv, men hadde satt stor pris på et hint om hva jeg burde lete etter..

 

 

dersom du absolutt vil gjøre custom painting kan du override paint metoden på JLabel

 

 

En bedre løsning ville nok være å ikke bruke label til bilde, men heller et panel, for deretter å adde labeles på kordinatene du ønsker som er gjennomsiktige med en border. Da vil du når du møter på neste problem ha (nesten) ferdig løsning for å dra eller velge firkantene etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...