Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg er sjalu og gal...


Gjest Anonymskott

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymskott

Kort fortalt:

 

Jeg og kjæresten min har det fint sammen. Hun har aldri gjort meg noe fælt, heller ikke jeg. Hun har ikke vært noe luremus før vi ble sammen, bare en snill og ordentlig jente.

 

Selvom jeg ikke har noe grunn, er jeg SJALU!

 

Jeg tror og fårestiller meg ting. Sier hun noe til meg kan jeg fårestille meg noe annet og prøve å "grave" selvom hun er helt uskyldig.

 

Bare hun har snakket med en ny på jobben (der hun har jobbet i noen år) hender det jeg blir sjalu og tenker mye rart. FAENS DRITT, er det.

 

Mulig det høres sykt ut, jeg syns det selv.

 

Jeg vil helst slutte å tenke så mye. Noen tips? Dette er ikke bra for meg eller hun.

 

Hvordan slutte å være sjalu og tenke sånne ting?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest tenketenke

Ser problemet. Jer er også en type som tenker og graver i slike ting. Nå har jeg ikke dame, men har selvfølgelig en jeg liker bedre enn andre. Hun har vært borti en del, men akkurat hvor mange vet jeg ikke, og tror ikke jeg vil vite det heller, selvom jeg har satt en del tanker rundt hvor erfaren osv. hun er. Håper du får noen tips på å slutte å tenke på denne måten, for jeg trenger vel egentlig å vite det også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bygge opp din egen selvsikkerhet/selvtillit med deg selv er nøkkelen. Nøkkelen og problemet ligger KUN i deg, og det er KUN du som kan finne løsningen. Det er mulig at det blir så alvorlig at du velger å snakke med dama om at hun ikke burde snakke med andre menn, men da er det rykk og farvel til deg skal jeg love deg.

 

Løsningen er både komplisert og veldig enkel. Løsningen er er å finne beviser på hvorfor du ikke trenger å være sjalu. Et av bevisene kan være at du har sjangs på damer som du liker. Et annet er at du kanskje kan matche deg opp til han og se deg bedre enn han (burde dog ikke gjøre dette, da du kjører plain egobasis tenking, noe som er skadelig i det lange løp)

 

Stikk selv ut og vær med jenter, og gjerne flørt med dem, men spørs da hva forholdet akspekterer.

 

Uansett, tenk godt etter, vil slik forhold der gutten er sjalu på jenta uten grunn vare så alt for lenge? Lær av det :)

 

Plutselig en dag kan du våkne opp. Og du hører at dama drar til en kompis, og du tenker ikke på det engang. Den dagen, den morgen, vet du inni deg, at det er kun deg dama egentlig vil ha, og ingen andre i hele verden. Fra den dagen, trenger du ikke å vinne godkjelellse og få den falske-tryggheten med å grave i hennes saker. Det er også den samme dagen du vil virke så utfordrene og selvsikker, at du får den mest selvtilfredstillende sexen i liv.. ja, im just sayin' man ;)

Endret av Knife
Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg kjenner meg igjen i noe av det du skriver.

 

I forelskelsen tenkte jeg ikke ikke i de baner overhodet (selv om jeg hadde opplevd utroskap tidligere), det utviklet seg i stedet i takt med at jeg fikk sterkere følelser for han. Ser nå at jeg nok fikk et slags "eie-forhold", noe som ødela for oss begge.

 

Han var av den litt flørtete typen, og jeg kjente ofte sjalusien komme krypende bare han snakket positivt om andre jenter eller skrev med sine faste venninner over nett (som han ikke ville snakke om, og dermed gjorde meg enda mer usikker). Må legge til at han virkelig gikk litt over streken noen ganger, og selv innrømte at han hadde reagert likt om jeg hadde gjort det samme mot han.

 

Jeg ble uansett mer og mer på vakt, og det endte selvsagt i et brudd. Han hadde dårlig samvittighet fordi jeg ble så lett såret og gråt mye. Så vidt jeg vet var han aldri fysisk utro, men jeg tok meg like nært av ord og det at han ikke var åpen når han visste at jeg hadde behov for nettopp åpenhet.

 

Som Knife sier, tror jeg at hovedproblemet er dårlig selvtillit. Skal selv ta fatt i dette problemet, og anbefaler deg å gjøre det samme.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

var i akkurat samma situasjon og sjalusien åt meg opp invendig.. selvom typen ikke hadde gjort NOE for å trigge det. kanskje det var pga tidligere erfaringer. Verdens snilleste mann... detta var det store , endelig en mann jeg VILLE lære meg å stole på. jeg ville ikke være sjalu.. og jeg var sjalu i stillhet liksom, han merka ikke my av det. så det påvirka ikke annet enn at jeg blei spist innvendig. Det hele endte med at jeg fant ut at han hadde vært utro mot meg i nesten to ÅR. !!!!! så... ja...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...