Gå til innhold

Ta R1 før søknadsfrist for høyere utdanning 15. april?


Hasselnøtta

Anbefalte innlegg

Hei, saken er denne at jeg per dags dato er i militæret. Jeg skal søke meg inn på videre utdanning etter førstegangstenesten. I den anledning ønsker jeg å starte høsten 2011 på NHH, men må ta R1 for å komme inn.

 

Mitt spørsmål er da som følger, vil det mulig å få tatt opp eksamen før 15. april og få den på vitmemålet? Etter det jeg har sett, ser mulighetene små ut, spesielt ved å ta det som privatist. Ettersom at jeg leste at denne foregår i perioden april- juni. Finnes det andre muligheter for å få med R1 eller noe tilsvarende på vitnemålet så jeg slipper å vente et helt år før jeg på nytt må søke meg inn? Kan jeg eventuelt søke med kun generell studiekompetanse og ta eksamen og få ettersendt karakteren på?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fristen for å ettersende slik dokumentasjon er 1. juli, så det skal nok gå helt fint.

 

Takk for raskt svar!

 

Så det vil i prinsippet si at jeg bare trenger å melde meg opp til privatist eksamen, søke vanlig opptak den 15. april, for så ta eksamen og ettersende resultatet den 1. juli? Har jeg forstått det riktig da?

Lenke til kommentar

Helt korrekt.

 

Vanligvis får du tilsendt kompetansebevis med privatistkarakterene rundt 20. juni, så får du dem oppført på vitnemålet. Så lenge dette er sendt før 1. juli, går det helt fint.

 

Det er forøvrig dette alle som går studiespesialisrende program må, siden karaktrene ikke er satt når fristen for å søke opptak til høyere utdannelse er gått ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...