Gå til innhold

Råd om it-sertifieringer og veien videre?


Zitrix

Anbefalte innlegg

Hei jeg har altid hatt ett brennende ønske å jobbe innenfor data. Jeg har pr dags dato generell studie kompetanse, men siden jeg har dysleksi har de skriftlige fagene mine på skolen trekt snitte mitt så mye ned at jeg ikke har kommet inn på verken høy/invitersted skoler som har it. Jeg begynner nå derfor nå å lukte litt på Cisco sertiferinger, jeg vet det er en del om dette emenet på formuet,men jeg finner ikke ut helt hva jeg leter etter.

 

Det er jeg lurer på er. Kan jeg få en fot innnen for data bransjen på Cisco sertifiseringer alene? og hvis ikke, vilken vei anbefaler dere at jeg tar for å få en god fot innenfor databransjen.

 

Takk for svar :)

- Kristian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jeg stille et spørsmål? Du må love å ikke bli fornærmet eller noe, altså! Men, hvordan kan du programmere om du har dysleksi? Det er jo så mange ulike språk og man kan jo ikke ha skrivefeil i koden os.v.

 

Tror det er noen som har spurt om sånne sertifikater før, konklusjonen er at med mye konkurranse er det vanskelig å få jobb om man kun har det og ingen IT-utdannelse. Isåfall må du vel ha gode kontakter som ansetter deg fordi de vet du gjør en god jobb.

Lenke til kommentar

ja det kan du! Du trenger ikke ikke aa kunne programmere eller scripte (selv om det siste er en fordel)

Har du vett nok og er entusiastisk over det du holder paa med kan du komme langt. Det avhenger litt om hvor fort du kan lese og forstaa engelsk. Klarer du cisco testene saa kan du gjore en bra jobb innenfor cisco feltet. Kommando linja vil hjelpe deg og man kan ikke skrive syntax feil. Det er ikke i notepad vi konfigurerer boksene. Du vil selvfolgelig ha ett handikapp paa andre omraader, men hva har vi rettskriving korrekturen i word til? Hvordan jobbmarkedet er i dag for nye folk vet jeg dessverre ikke, men med engang du har erfaring faar du jobber slengt etter deg.

 

Bare saa jeg ikke kasterer glorer i oya, dette krever dedikert hard jobbing. Er man lat kommer man ingen steder uansett, med handikapp eller ikke. Og det har jeg sett en del av, de stryker med glans paa Cisco testene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...