Gå til innhold

Selger gav feil info angående mobil - retur?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjøpte her om dagen en ny HTC wildfire til fruen.

Hun var med og vi plukket ut telefonen etter at selgeren sa det var en god telefon med nyeste android software på markedet. Vi spurte også om den taklet spill, som angrybirds osv, noe i følge selger ikke var noe problem.

 

Vi kommer hjem og tester telefonen litt og finner ut at den er latterlig treg.

Angrybirds henger leeeng før det starter endelig starter opp, og fungerer ikke i det hele tatt. Kun musikk som kommer.

 

Jeg har lest meg frem til at angrybirds og mange andre spill ikke støttes av denne telefonen, noe selger sa den gjorde. (grunnet treg telefon og lav oppløsning på skjerm).

 

Har også funnet tester i ettertid som forklarer hvor dårlig denne telefonen virkelig er. Selgeren i butikken anbefalt denne som en billigere versjon av Iphone, gallexy S osv.

 

Vi var ute etter en surfe telefon, noe denne heller ikke egner seg til!

 

Se test her: http://www.amobil.no/artikler/htc_wildfire/77487

 

Mobilen er kjøpt med abo på elkjøp. Der er det ikke 30 dagers returrett på mobil.

 

 

Hva gjør jeg?

Mobilen jeg kjøpte viser ikke til forventningene vi fikk av selger i det hele tatt!

 

På forhånd, takk for all hjelp!

 

 

 

(det morsomme er at denne får terningkast 5 hos mobilen.no og 2 i amobil)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HTC Wildfire har ikke nyeste Android versjon heller. Den har 2.1, og 2.3 har nettopp blitt lansert, men "nyeste versjon" må være rimelig å anta er 2.2. Den skal visstnok bli oppdatert til 2.2 før året er omme, men når man har sett hvor mye utsettelser det har vært på oppdatering til Android, så ville jeg ikke satset på det.

 

http://htcwildfireheaven.wordpress.com/2010/12/07/htc-quick-update/

Lenke til kommentar

Wildfire er en redusert modell av Desire. Den bruker 'vanlig' lcd skjerm, og er ikke beregnet for "tunge" brukere.

Det er sterkt anbefalt å laste ned programmet "advanced task killer". Spesielt til den. Der kan du ha kontroll over hvilke programmer du har.

 

Du har ikke mye rettigheter å komme med heller, sånn er det desverre. Ditt ord mot selger. Forhandler kan være grei, å prøve å hjelpe deg å bytte til en bedre modell. Men du er bunnet til kontrakten din hos opperatøren (om det var abo).

Det som er viktig, er å ikke skrike å hyle.

Legg frem saken på en rolig måte, for da er det letter for di å hjelpe deg :) Men ikke hold tilbake at du er missfornøyd med servicen osv.

Endret av HK416
Lenke til kommentar

Hei!

 

Er selv selger i en liknende kjede, og her har du blitt satt i en kjip situasjon. Ta med deg alt utstyret, og pakk det pent inn. Jo mer som er på plass, jo lettere blir det for deg å få kansellert abbonementet. Forklar det som det er, og hos oss er jeg ganske sikker på at du ville fått byttet mobilen på basis av samtalen du har hatt med den aktuelle selgeren.. Personlig ville jeg fikset det for deg, spesielt da selger har gitt deg forventninger om at mobilen fungerer godt i forhold til dine preferanser - noe som er helt feil :thumbdown:

 

Kan jo ikke love noe, men gå konstruktivt til verks. Kjefteru ned selgeren som står der (spesielt om det ikke er ham som solgte deg mobilen), får du garantert ikke noe bedre tilbake. Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Enig med Chriskart11. Forklar saken på en rolig måte, uten å bruke truende ord eller hard stemmebruk. Det er da en god sjanse for at de ønsker å yte service og imøtekommer dine ønsker. Bare ikke "krev" noe, da kommer dere feil ut fra første sekund.

 

For det blir uansett ord mot ord om ikke selgeren ønsker å føye seg. Jobber som selger selv (ikke i Elkjøp), og det skjer skremmende ofte at kunder kommer med påstander om at vi har sagt og påstått både det ene og det andre, selv om vi vet helt sikkert at dette ikke stemmer. Derfor kan du ikke være helt sikker på at den du snakker med tror mer på deg enn sin kollega, for eksempel. Det er dessverre her kundegruppen som helhet ødelegger for seg selv. Enkelte prøver seg på det utroligste. Allikevel prøver vi å imøtekomme kundenes ønsker så lenge deres påstander ikke er "helt på jordet" eller de opptrer på en usmaklig måte (som de fleste som vet at de lyver gjør).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...