Gå til innhold

NHH - klasser og arbeidsmetoder?


HowCome

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Håper noen som studerer ved eller har erfaring fra NHH, bachelor eller masterstudier kunne svare meg. Hvordan er opplegget på skolen? Er man i klasser som på videregående, eller er det heller store forelesninger?

 

Jobber man individuelt, eller er det ofte gruppearbeid?

 

Setter stor pris på å få høre erfaringer! :)

Endret av HowCome
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er en NHH-student på bachelornivå, så jeg kan fortelle litt om bacheloren ihvertfall..

 

Undervisningen er basert på forelesningener med som regel ca. 200 folk, slik det er på universitetet. Det er i stor grad "ansvar for egen læring". Men i metodekursene (matte, statistikk, data) og bedriftsøkonomi så er det gruppeundervisning nesten hver uke, altså, hvor studentassistenter går gjennom ukeoppgaver. I tillegg er det orakel-tjenester, hvor man kan spørre studentassistenter direkte om hjelp.

Lenke til kommentar

Jeg går på NHH på master. Jeg har 4 fag. 6 store forelesninger i uka som varer 2 eller 3 timer. Jeg har hatt 3 obligatoriske innleveringer dette semesteret som jeg skrev sammen med 3-5 andre. Ellers må man jo selv finne ut av hva man skal gjøre for å gjøre det best mulig på eksamen, hva man skal lese på, hvilke oppgaver man skal gjøre, hvilke forelesninger man skal dra på osv osv. Forelesningene er ikke obligatorisk, det er bare et tilbud skolen gir. På master har vi ikke noe "gruppeøvninger" med hjelpelærere, som jeg husker vi hadde på bachelor. Om man vil jobbe med fagene alene eller sammen med venner er jo opp til en selv, det er jo noe man selvfølgelig må arrangere selv. For min del ble det mer alenejobbing på master, enn på bachelor. Tror det er slik for de fleste, det blir bare sånn, men det er jo som sagt opp til en selv å bestemme hva man skal gjøre:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...