Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjærlighetssorg..... Hjeeeelp


Gjest blekksprut

Anbefalte innlegg

Gjest blekksprut

Hei. Aldri postet noe her før, så jeg er litt spent på hvordan dette fungerer.

 

Jeg er en mann på 25år, det ble slutt mellom meg og den fantastiske damen jeg var sammen med for et år (!) siden. Vi var samboere.

 

Etter bruddet har vi vært litt av og på, og som i så mange andre brudd, førte dette til seksuell omgang og følelser som blusset opp igjen. Til slutt bestemte vi oss for at vi var nødt å holde det vennskapelig, uten noe mer. Jeg sa meg enig selv om jeg visste at det aldri ville fungere i praksis ettersom jeg fortsatt hadde/har sterke følelser for henne. Så vi møttes ofte i noen måneder, så en film og lagde litt mat, koset oss. Hun trodde jeg hadde fått litt avstand til situasjonen. Jeg innser at jeg kanskje burde vært ærlig angående følelsene mine før jeg uten hemninger sa meg enig til å være venner med henne. (Hva skulle jeg liksom gjøre? Vennskap fristet, jeg måtte jo se henne!)

 

Nå har hun fått kontakt med en gammel venn av henne som hun har et tonn til felles med, visst nok ganske drøy flørting, og de kommer til å møtes når hun reiser hjem i jula. Hun har fortalt meg at hun er åpen for at det kan skje noe, men avviser at det vil skje noe seksuelt. Fordi hun hevder at hun skal vente til hun er i et forhold før hun går til sengs med noen. Noe hun mener ikke vil skje med denne fyren da de bor i forskjellige byer.

 

Så her sitter jeg, skadeskutt. Jeg VET jo at hun ikke vil såre meg. Kanskje derfor hun "later som" det ikke kommer til å skje noe mellom dem ovenfor meg? Jeg VET jo at de kommer til å ende opp til sengs, jeg vet det. Og det er ingenting jeg kan gjøre... Håpløst... Jeg er knust.

 

Håper ikke dette ble for langt.

 

Noen tips? De trengs sårt!!

 

blekksprut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først av alt så lurer eg på kvifor du fortsatt har kontakt med ho?

For det kjem ikkje til å komme noko godt ut av det vennskapet, ihvertfall ikkje før du er ferdig med følelsane dine for ho.

Alt som kjem ut av det på noverande tidspunkt er at bruddet tar lengre tid og at dere kjem kanskje til å bli uvenner.

 

Så mitt tips er å kutte all kontakt med ho, såframt det lar seg løyse praktisk (felles barn eller noko i den dur)

 

For oddsen er imot deg at det kjem til å bli ein happy ending på det.

 

Og det er tungt å kutte ho ut, men lover deg at det er betre på lang sikt. For dere begge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest blekksprut

Jeg elsker henne jo, jeg vet hun kommer til å treffe en kar hun har masse til felles med i jula, jeg vet det blir pulings. Jeg skjønner heller ikke hvorfor jeg fortsatt har kontakt med henne, jeg vet bare at jeg elsker henne helt sykt høyt... finn ut av det for meg?:)

 

Takker for eventuelle svar.

Lenke til kommentar

Som du selv sier vil det bli vanskelig for deg å fortsatt ha følelser for henne samtidig som du er venn med henne. Du må nok bare bestemme deg for å komme deg videre. Si at du trenger litt tid for deg selv. Som Anonym sier kan dere ende opp som uvenner om det fortsetter sånn.

Lenke til kommentar

Vel, det ser jo ut som om forholdet deres er over uten mulighet for at dere blir sammen igjen. Kom deg over det så fort som mulig. Tror bare du må komme deg ut, treffe folk, komme deg på treningssenteret. (Trening hjelper meg kjenner jeg).

 

Vet faktisk ikke om å kutte kontakten er den beste løsningen. Sitter litt i en lignende situasjon selv. Tenker at jo fortere du blir vant til tanken om at hun er din venn, at hun ikke er din ekslusivt lenger, jo fortere kommer du over henne. (Det var kanskje selvsagt.) Du må bare passe på at det ikke blir destruktivt for dine egne følelser og psyke.

 

Innstill deg på at du må komme deg videre i livet, og ikke stagnere, så skal du se det blir bedre. Blir det for destruktivt, så ville jeg kuttet kontakten til du selv hadde kommet til et punkt der du faktisk kan se henne kysse en annen mann.

 

Jeg ville også stilt meg selv spørsmålet (og virkelig tenkt over svaret): Hvorfor vil jeg ha henne som venn?

 

EDIT: Som på så mange andre felter i livet, vil jeg si at stikkordet her er "viljestyrke". Alt kan overkommes, så lenge viljen til å komme over det er ukuelig.

Endret av Nafanua
Lenke til kommentar
Gjest blekksprut

Takk! Føler at det siste innlegget traff spikeren ganske godt.

 

Hun driver å sjonglerer litt, flørter mye med han karen over sms, chat, tlf osv. Samtidig vil hun holde kontakten med meg.. Skjønner det ikke helt, tror det er fordi hun liker at jeg er der for henne. Vel, akkurat det er på min bekostning og går hardt utover meg. Så jeg har bestemt meg for å kutte kontakten med henne inntil videre. Får se hvordan det går, regner med at hun glemmer meg å innser at han nye fyren lett kan ta min plass å fylle det tomrommet. Og det er vel kanskje til det beste. Innstiller jeg meg på det så blir det nok enklere å åpne øynene for andre å putte følerne ut på markedet igjen..

 

Noen som har noen ideer om hvorfor hun fortsatt setter pris på kontakten mellom oss? Jeg mener, når hun vet så godt at jeg elsker henne og gjerne vil at det skal bli oss - Hvorfor vil hun da ikke gi helt slipp på meg, og på den måten gi meg rom for å komme over henne? Er det ikke litt egoistisk fra hennes side?? Oppfatter det som at hun gjerne vil ha i pose og sekk... Hun innser nok snart at jeg ikke går med på det. Er usikker på om hun gjør det for min eller hennes egen del. Det får jeg vel svaret på når jeg merker responsen hennes på at jeg ikke er villig til å ha like mye med henne å gjøre i fremtiden..

 

Fortsett gjerne å komme med deres meninger, hjelper på!

Lenke til kommentar

http://www.menshealth.com/sex-women/pain-lost-love

 

http://blogs.menshealth.com/girl-next-door/10-most-frequently-asked-questions/2009/11/06/

 

1. Link omhandler vitenskapen bak kjærlighetssorg. Kanskje det vil hjelpe deg litt på vei med hvordan du skal takle dette, og kanskje gi litt håp for fremtiden. Høres ut, for meg, som om du har tatt et steg i riktig retning nå som du har bestemt deg for å kutte kontakten med henne.

 

http://blogs.menshealth.com/girl-next-door/10-most-frequently-asked-questions/2009/11/06/

 

2. Link er de 10 vanligste spørsmålene som blir stil til Men's Health's Girl Next Door blogger, som gir ærlige svar på spørsmål om kvinner, dating, forhold og sex. Ved spørsmål 3 gir hun (generelle) svar på hvorfor eksen vil være venn med deg.

 

 

Håper det hjelper. Lykke til.

Lenke til kommentar

Det er tydelig at hun har gått videre, jeg foreslår at du gjør det samme. Uansett hvor jævlig det høres ut for deg, så resulterer det at hun møter nye gutter også i at hun puler de. Det er naivt å tro noe annet. Det at hun garanterer at det ikke blir noe puling er bare noe hun sier for å ikke såre deg, mest sannsynlig så har hun pult fyren allerede.

Endret av NoMoreMrniceguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...