Gå til innhold

Gaming laptop til rundt 12 tusen


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er interessert i en ganske kraftig laptop til rundt 12 tusen kroner, men er ikke sikker på hva jeg burde velge. Jeg tenker nå mest på Asus g73, den med i7 og 6gb RAM, og den med i5 og 4gb RAM fra komplett.no. Vet ikke helt hvilken av dem jeg skal velge, siden intel core i7 bare har (1,6ghz) blir det ikke mye når et spill ikke støtter quad. Men dersom et spill støtter Quad vil jo 1,6g quad være bedre enn i5 med dual core (2,5ghz). Jeg har også tenkt på Multicom Xishan B5130, men siden det er såpass ukjent merke, og pcen ikke er spesiallagd til gaming, er jeg ikke sikker på om kjølesystemet osv. holder. Håper jeg kan få råd fra noen, og om dere så har noen bedre laptops på hjernen, ville jeg vært takknemlig for sånne tips også. x)

Endret av Bartek707
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg er interessert i en ganske kraftig laptop til rundt 12 tusen kroner, men er ikke sikker på hva jeg burde velge. Jeg tenker nå mest på Asus g73, den med i7 og 6gb RAM, og den med i5 og 4gb RAM fra komplett.no. Vet ikke helt hvilken av dem jeg skal velge, siden intel core i7 bare har (1,6ghz) blir det ikke mye når et spill ikke støtter quad. Men dersom et spill støtter Quad vil jo 1,6g quad være bedre enn i5 med dual core (2,5ghz). Jeg har også tenkt på Multicom Xishan B5130, men siden det er såpass ukjent merke, og pcen ikke er spesiallagd til gaming, er jeg ikke sikker på om kjølesystemet osv. holder. Håper jeg kan få råd fra noen, og om dere så har noen bedre laptops på hjernen, ville jeg vært takknemlig for sånne tips også. x)

 

Jeg mener at G73 er den eneste laptoppen man kan velge, grunnet såpass god grafikk for prisen og stillheten den frembringer. Eier en G73 samt en dyrere m17x og G73'en vinner lett. Kan hjelpe deg til å kjøpe en for rundt 7000 kr fra USA viss du vil ;)

Når det kommer til den i7 prosessoren du snakker om, så har den en turbo mode på 2.8 ghz, så det skal være nok.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Kjøpe for 7000 kr fra USA, pluss 25% MVA (eller hva det nå enn heter) og tollgebyr, ingen reklamasjonsrett og garantert et helvete å få ordnet noe på garanti.

 

Uansett hva du kjøper, lønner det seg nok å kjøpe i Norge, du får med mange rettigheter her som du ikke gjør i utlandet.

 

Jeg slapp unna toll og moms lett, fikk 2 års garanti fra firmaet og 14 dagers returrett... Ryker pcen, betaler firmaet for frakten tilbake til USA og. Gjelder og utnytte at dollaren er så billig, har bestillt 5 laptopper fra USA nå så begynner å skjønne tegninga ;)

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Hei, jeg er interessert i en ganske kraftig laptop til rundt 12 tusen kroner, men er ikke sikker på hva jeg burde velge. Jeg tenker nå mest på Asus g73, den med i7 og 6gb RAM, og den med i5 og 4gb RAM fra komplett.no. Vet ikke helt hvilken av dem jeg skal velge, siden intel core i7 bare har (1,6ghz) blir det ikke mye når et spill ikke støtter quad. Men dersom et spill støtter Quad vil jo 1,6g quad være bedre enn i5 med dual core (2,5ghz). Jeg har også tenkt på Multicom Xishan B5130, men siden det er såpass ukjent merke, og pcen ikke er spesiallagd til gaming, er jeg ikke sikker på om kjølesystemet osv. holder. Håper jeg kan få råd fra noen, og om dere så har noen bedre laptops på hjernen, ville jeg vært takknemlig for sånne tips også. x)

 

Jeg mener at G73 er den eneste laptoppen man kan velge, grunnet såpass god grafikk for prisen og stillheten den frembringer. Eier en G73 samt en dyrere m17x og G73'en vinner lett. Kan hjelpe deg til å kjøpe en for rundt 7000 kr fra USA viss du vil ;)

Når det kommer til den i7 prosessoren du snakker om, så har den en turbo mode på 2.8 ghz, så det skal være nok.

 

Jeg lurte også på om denne pcen ikke overopphetes for fort. Jeg kjenner noen som akkurat kjøpte denne pcen, og når han prøvde den ut på et spill, så var temperaturen på hele 58 grader. Er dette ikke litt for mye?

Lenke til kommentar

Hei, jeg er interessert i en ganske kraftig laptop til rundt 12 tusen kroner, men er ikke sikker på hva jeg burde velge. Jeg tenker nå mest på Asus g73, den med i7 og 6gb RAM, og den med i5 og 4gb RAM fra komplett.no. Vet ikke helt hvilken av dem jeg skal velge, siden intel core i7 bare har (1,6ghz) blir det ikke mye når et spill ikke støtter quad. Men dersom et spill støtter Quad vil jo 1,6g quad være bedre enn i5 med dual core (2,5ghz). Jeg har også tenkt på Multicom Xishan B5130, men siden det er såpass ukjent merke, og pcen ikke er spesiallagd til gaming, er jeg ikke sikker på om kjølesystemet osv. holder. Håper jeg kan få råd fra noen, og om dere så har noen bedre laptops på hjernen, ville jeg vært takknemlig for sånne tips også. x)

 

Jeg mener at G73 er den eneste laptoppen man kan velge, grunnet såpass god grafikk for prisen og stillheten den frembringer. Eier en G73 samt en dyrere m17x og G73'en vinner lett. Kan hjelpe deg til å kjøpe en for rundt 7000 kr fra USA viss du vil ;)

Når det kommer til den i7 prosessoren du snakker om, så har den en turbo mode på 2.8 ghz, så det skal være nok.

 

Jeg lurte også på om denne pcen ikke overopphetes for fort. Jeg kjenner noen som akkurat kjøpte denne pcen, og når han prøvde den ut på et spill, så var temperaturen på hele 58 grader. Er dette ikke litt for mye?

 

Tingen med G73jh er det at ASUS valgte og lage viftene på pcen så stille som mulig, så temperaturen på pcen blir ganske høy. Kjører du skjermkortet på 100% er det ikke uvanlig med temperaturer på 80-90 grader. G73jw derimot, har et GTX 460m, som er 10-20 grader kjøligere enn 5870m under spilling, så kan hende det er den pcen kameraten din har. Kommer helt ann på hvordan spill det er snakk om og, spill som crysis vil kjøre skjermkortet mye hardere enn Call of Duty serien f. eks. Men selv med høye temperaturer har disse ASUS laptoppene kanskje den beste kjølingen av alle laptopper.

 

Det som fikk meg til å kjøpe G73jh var hvor stille den var. Har og en M17x, som er den råeste du kan kjøpe av bærbare med et SLI oppsett, og den bråker MYE mer enn G73 og bråker så mye at den kan ikke brukes annet enn på rommet med et headset. G73jh og g73jw er og ganske like, bare at JW har USB 3 og noen flere kontakter, og er kanskje 5% svakere i gaming enn g73jh.

Lenke til kommentar

Hei, jeg er interessert i en ganske kraftig laptop til rundt 12 tusen kroner, men er ikke sikker på hva jeg burde velge. Jeg tenker nå mest på Asus g73, den med i7 og 6gb RAM, og den med i5 og 4gb RAM fra komplett.no. Vet ikke helt hvilken av dem jeg skal velge, siden intel core i7 bare har (1,6ghz) blir det ikke mye når et spill ikke støtter quad. Men dersom et spill støtter Quad vil jo 1,6g quad være bedre enn i5 med dual core (2,5ghz). Jeg har også tenkt på Multicom Xishan B5130, men siden det er såpass ukjent merke, og pcen ikke er spesiallagd til gaming, er jeg ikke sikker på om kjølesystemet osv. holder. Håper jeg kan få råd fra noen, og om dere så har noen bedre laptops på hjernen, ville jeg vært takknemlig for sånne tips også. x)

 

Jeg mener at G73 er den eneste laptoppen man kan velge, grunnet såpass god grafikk for prisen og stillheten den frembringer. Eier en G73 samt en dyrere m17x og G73'en vinner lett. Kan hjelpe deg til å kjøpe en for rundt 7000 kr fra USA viss du vil ;)

Når det kommer til den i7 prosessoren du snakker om, så har den en turbo mode på 2.8 ghz, så det skal være nok.

 

Jeg lurte også på om denne pcen ikke overopphetes for fort. Jeg kjenner noen som akkurat kjøpte denne pcen, og når han prøvde den ut på et spill, så var temperaturen på hele 58 grader. Er dette ikke litt for mye?

 

Tingen med G73jh er det at ASUS valgte og lage viftene på pcen så stille som mulig, så temperaturen på pcen blir ganske høy. Kjører du skjermkortet på 100% er det ikke uvanlig med temperaturer på 80-90 grader. G73jw derimot, har et GTX 460m, som er 10-20 grader kjøligere enn 5870m under spilling, så kan hende det er den pcen kameraten din har. Kommer helt ann på hvordan spill det er snakk om og, spill som crysis vil kjøre skjermkortet mye hardere enn Call of Duty serien f. eks. Men selv med høye temperaturer har disse ASUS laptoppene kanskje den beste kjølingen av alle laptopper.

 

Det som fikk meg til å kjøpe G73jh var hvor stille den var. Har og en M17x, som er den råeste du kan kjøpe av bærbare med et SLI oppsett, og den bråker MYE mer enn G73 og bråker så mye at den kan ikke brukes annet enn på rommet med et headset. G73jh og g73jw er og ganske like, bare at JW har USB 3 og noen flere kontakter, og er kanskje 5% svakere i gaming enn g73jh.

 

Takk, takk nå ble jeg sikrere xD Men jeg lurte også på, vil turbo mode få pcen min til å bli mye varmere? eller bare litt, i så fall, med hvor mange grader? Har tenkt å kjøre denne pcen mange timer i strekk, så den må ikke bli for varm :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Bare tenk deg om 2 ganger før du ev. bestiller fra utlandet. Sjekk at butikken har fått gode omtaler. Mange lover gull og grønne skoger, men gir deg gråsten og en nedbrent bakgård når du trenger hjelp.

Lenke til kommentar

Kan dele mine erfaringer med å bestille fra utlandet. Kjøpte for 1 år siden en G72GX for 7200kr totalt fra Hidevolution i USA og har ikke hatt behov for noe hjelp, men var 1 års garanti. Så kjøpte jeg Alienware M17x fra NDC for 12000 totalt med 1 års garanti. Siste var Asus G73jh for 7300kr totalt fra Btotech, her valgte jeg 2 års ASUS global garanti. Jeg kjøpte alt refurbished da, men velger man noen års garanti er man sikret. Ser de selger G73jw for 10.500 på komplett også, det er og en mulighet.

 

Er og som clarify sier viktig å gjøre en del research før man bestiller fra utlandet, men for min egen del har jeg spart ufattelig mye penger.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...