Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows starter ikke. Dårlig sektor?


Anbefalte innlegg

Jeg hadde noe ledig plass til venstre for Windows-partisjonen (i Gparted), og prøvde å slå disse sammen. Da prosessen var ferdig, sto det et gult varselskilt ved partisjonen, og Windows ville ikke starte lenger. I stedet fikk jeg denne meldingen (ikke nødvendigvis helt ordrett):

 

Windows kunne ikke starte fordi den følgende filen mangler eller er korrupt:

<Windows root>\system32\hal.dll.

Vennligst installer en ny kopi av denne filen.

Jeg mistenker at en sektor er skadet, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få reparert den. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde holder deg på 2 alternativer:

 

1) Kontrollere og bekrefte at partitioner (og partitions tabell er riktig ajourført). Det er selvfølgelig for å se om boot.ini har riktig verdien. Det er viktig.

 

2) Forsøk på å tilbakestille partitions tabellen. Det er ikke sikkert at programmet du brukte klarte å utføre det som var mening. Til det kan du bruke Testdisk. (se etter hårek her på forumet. Han har noe i signaturen som henviser til det + mbrlister.

 

 

Jeg vet ikke hvordan du klarer å boote opp for å feilsøke, men du bør helst prøve å få recovery disk for windows 7. Det vil hjelpe deg med å bruke CMD og kommandoer for verktøy som du har i en usb pinne (som test disk eller mbrlister).

 

 

Videre hjelp er da avhenging av hva du kan komme med opplysninger etter du har kontrollert

partisjoner, eventuelt tilbake stille, og info i boot.ini.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...