Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows Explorer has stopped working ---


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Acer Aspire 5741G og har komt opp med et problem der det randomly kommer opp på skjermen "Windows Explorer has stopped working" og senere kommer det "Windows explorer is restarting.."

Dette problemet er ganske irriterenres.. og når jeg leste en guide på hvordan fikse det, så skal jeg gå i startmeny å skrive "Redegit" eller noe lignende, men problemet er at hver eneste gang jeg går på Startmenyen for å søke eller skrive inn noe, så kommer erroret...

hvordan kan jeg fiksse dette? Limiterer bruken av pcen min virkelig..

 

PS: Har selfølgelig restartet og gjort det meste jeg kan for å fikse dette!

 

Takk på forhånd,

Kristoffer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du noen programmer som integrerer seg inn i Windows Explorer? f.eks. et antivirusprogram, komprimeringsprogram(winzip, winrar, 7-zip mm..) eller andre programmer?

Da kan du forsøke å deaktivere shell integrasjonen og se om problemet løser seg.

Her er et program som kan hjelpe deg med å se hvilke programmer som integrerer seg, hvor du også kan velge å deaktivere den funksjonen:

http://www.nirsoft.net/utils/shexview.html

Lenke til kommentar

Flott det, men har du sjekket det jeg skrev i forrige post? Kontrollpanelet åpnes i Windows Explorer, så at det skjer der også er vel ikke sjokkerende.

 

Har du sørget for at operativsystemet ditt er skikkelig oppdatert? Start Windows Update og installert eventuelle viktige oppdateringer derfra.

 

Hvilken versjon av Windows kjører du?

Lenke til kommentar

For å starte Windows Update, trykker du på startknappen nede vil venstre hjørne. Der har du et felt hvor du kan skrive, skriv "Windows Update". Så skal det komme som et alternativ.

 

Alternativt kan du trykke på windowsknappen + R, på tastaturet

lim inn dette "%windir%\system32\wuapp.exe startmenu" uten ""

trykk OK

 

I Windows Update må du trykke på "Check for Updates", så ser du om den finner noe.

 

Og hvordan du ser om du har noen shell extensions til Windows Explorer i ShellExView, det er det programmet viser - så det du ser er nettopp det ;)

Du er på jakt etter shell extensions som ikke burde eller trenger å være der, som kan være ustabile. La oss f.eks. si at du finner noe fra nVidia der, eller fra 7-zip, så kan du forsøke å disable de for å se om det hjelper.

 

Er det forresten bare Windows Explorer som henger, eller henger andre programmer og når det skjer?

Lenke til kommentar

 

I Windows Update må du trykke på "Check for Updates", så ser du om den finner noe.

 

Er det forresten bare Windows Explorer som henger, eller henger andre programmer og når det skjer?

 

Updatet wnidows nettopp - akkuratt det samme problemet fortsatt. (etter RS ofc)

 

Nei, alt henger seg til "Windows Explorer restarting" vinduet står å loader seg, kan ikke gjøre noe annet mens jeg venter (det tar rundt 10 sekund).

Veldig irriterendes dette.... jeg er et stort spørsmålstegn :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...