Gå til innhold

Ny HTPC med Enkelhet i Fokus.


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tenkt å kjøpe en slik HTPC til mine foreldre som julepressang. De er begge rundt 60 år og de er ikke noe datakyndinge personer i det hele tatt, men bruker PC slik av å til til enkle skrive formål og noe internett titting.

 

Det de ønsker er å kunne enkelt se bilder, video og spille musikk via en enhet i stua og styre dette via en eksisterende TV (Full HD TV).

Da de ikke ønsker å måtte ha den eksisterende PC`n påslått til enhver tid når de ønsker å benytte seg av TV`n på denne måten, er ikke en slik streamingboks noe jeg har sett nærmere på.

 

Så det jeg lurer på er hva er det enkleste og greieste alternativet å gå for for ett slik oppsett med en noe hyggelig prislapp ?

 

Det som er viktig er at den er enkel å bruke og at grensesnittet helst er på norsk.

Det bør være enkelt å kunne legge inn bilder og enkelt og kunne kjøre og starte ett slideshow. Videre bør det være enkelt og spille av musikkfiler og lett og organisere musikken. Det er også litt viktig at den klarer å spille av videofiler som feks er nedlastede filer fra youtube og HD filmer (mkv.) og at den har innebygget tråløst kort.

 

Ettersom jeg har forstått det så har mange av disse pcène windows 7 i bunnen og derfor avhenger dette kun av hvilke codec du legger inn i maskinen. ?

 

Finnes det eventuelt noe annet skall enn Windows Media Center man kan kjøpe på toppen av Windows 7 som kanskje er bedre for oss i dette tilfellet eller gjør windows MediaCenter jobben :) ?

 

Vet du om noen eller har gode erfaringer med noen maskiner der ute setter jeg utrolig stor pris på om du vil dele det med meg. Og eventulet hvor jeg kan få tak i slike maskiner før jul:)

 

 

På forhånd takk for eventuelle svar:)

 

Vennlig Hilsen

 

Mick Skjørten

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Har satt sammen en htpc for deg til under 2800kr med:

 

DVD/Blu-ray spiller

 

5/7 kanals surround over spdif eller hdmi

 

Helt grei kontor ytelse

 

Lav prislapp.

 

Slenger du in norsk windows 7 og powerdvd 10 har du et utrolig bra og lett mediasenter, selv for de gamle :p.

 

Liste over delene her:

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=876625&su=55701FC3-8B92-4199-BAA4-FF20DD8C4935

Endret av Lafs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...