Gå til innhold

trenger råd for Programmering og nettutvikling


Shiktu

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har i en lengere stund tenkt meg om hvilken jobb/studie som kunne passe meg og interessere meg. Jeg har alltid hatt en kjærlighet for å skape ting som kan brukes til forskjellige ting.

Har også levd på NAV i et år nå og de ønsker at jeg skal komme meg "videre", noe som jeg faktisk er veldig enig i. Som jeg har forstått hjelper NAV meg økonomisk ut it diverse studier noe som passer meg flott. Over til spørsmålet. Jeg ønsker å skape noe, altså programmere, designe. Er spessielt interessert i php, databaser og alt annet som kan lære meg å forme systemer, websider med rikelig av funksjoner. Jeg sliter veldig mye med angst, noe som gjør det vanskelig for meg å sitte i samme rom med mange andre. Derfor vil jeg tro at nettstudie kunne vært best egnet til meg.

 

Hadde vært flott om noen med erfaring fra nettstudier kunne fortelle meg litt om hvordan dette funker. Med evt. opptak, innleveringer, eksamener og generelt innhold i det man lærer. Også kunne jeg tenkt meg å få et par anbefalninger på diverse nettstudie sider.

 

 

Jeg beklager om det ble veldig dårlig skrevet, men jeg syns det var vanskelig selv å sette ord på enkelte ting.

 

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke bremse entusiasmen din. Men om du sliter med angst, er det så lurt å velge ett studie hvor du ikke treffer andre mennesker? Og ønsker du å jobbe med webutvikling eller bare ta ett studie for å lære mer? Jeg vet ikke hvilket bilde du har av programmeringsyrket, det er veldig allsidig og man vil samarbeide med andre mennesker, både kollegier og kunder.

 

Ecademy.no er nevnt flere ganger på dette forumet, men flere høgskoler har også IT relaterte nettstudier. Du kan jo starte med å sjekke ecademy.no f.eks.

Lenke til kommentar

Skal ikke bremse entusiasmen din. Men om du sliter med angst, er det så lurt å velge ett studie hvor du ikke treffer andre mennesker? Og ønsker du å jobbe med webutvikling eller bare ta ett studie for å lære mer? Jeg vet ikke hvilket bilde du har av programmeringsyrket, det er veldig allsidig og man vil samarbeide med andre mennesker, både kollegier og kunder.

 

Ecademy.no er nevnt flere ganger på dette forumet, men flere høgskoler har også IT relaterte nettstudier. Du kan jo starte med å sjekke ecademy.no f.eks.

 

 

Jeg vil velge og tro at jeg har en generelt bilde av programmering. Jeg vet ikke om du helt vet hva angst gjør og hvorfor det er så slitsomt å studere samtidig. Det får deg rett og slett til å tenke på alle andre enn deg selv, og du får rett og slett ikke den konsentrasjonen du trenger for å studere og gjennomføre. Noe som var min grunn for å ikke fortsette å studere da jeg studerte ved skolen.

 

Jeg skal ta en liten titt på nettstedet.

 

takk.

Lenke til kommentar

Bare et råd: prøv å bli kvitt angsten :) Du sier ikke om det er noe du ikke får vekk, eller om det er en grunn til at du har det, så skån meg om jeg tar feil.

 

Men det er mye bedre å bli kvitt angsten, det åpner mange dører. Hele livet blir MYE (jeg gjentar; MYE) lettere og bedre om du blir kvitt angsten.

 

Vet ikke om du har prøvd, og hva du isåfall har prøvd, men: Tenkt på hypnose? Jeg vet om en hypnotisør som kan kurere "alt", og angst er vel noe av det vanligste han kurerer. Kan hende du er skeptisk nå, til hypnose og den slags. Men mine personlige erfaringer, er at DET HJELPER! Det han gjør er å "snakke til underbevisstheten din", slik at du lærer å tenke annerledes automatisk.

Lenke til kommentar
Jeg vil velge og tro at jeg har en generelt bilde av programmering. Jeg vet ikke om du helt vet hva angst gjør og hvorfor det er så slitsomt å studere samtidig. Det får deg rett og slett til å tenke på alle andre enn deg selv, og du får rett og slett ikke den konsentrasjonen du trenger for å studere og gjennomføre. Noe som var min grunn for å ikke fortsette å studere da jeg studerte ved skolen.

 

Jeg skal ta en liten titt på nettstedet.

 

takk.

Det hadde nok ikke fungert for meg å studere hjemmefra. Skal man ta en bachelor, tar det tre år med fulle arbeidsdager å fullføre. Kanskje det fungerer bedre for deg. Det er mange som har fått til store ting hjemmefra, spesielt i åpenkildekodeverdenen. ;)

 

Tips: http://www.hogskoleutdanning.no/ingeni_r_sivilingeni_r_nettstudier_og_fjernundervisning_bachelor_og_lavere___7_350_67.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...