Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sannsynlig vekst for 16-åring


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg er en 16 år gammel gutt fra Stavanger. Har alltid hatt stor interesse for sammenligning av høyde mellom ulike personer, da spesielt kjendiser. Personlig er jeg nå 173 cm. Er som sagt 16 år, hvor mye høyere kan jeg regne med å bli frem til jeg er fullstendig utvokst? Det skal vel mye til å vokse mer enn 5 cm til når man er 16 år gammel?

 

Takk for svar. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faktisk er det svært lite som tyder på det. Mine foreldre er henholdsvis 178 og 181 cm, med andre ord forholdsvis høye. Jeg er 16 og vil nok ikke vokse så mange flere centimeter, så slik det ser ut nå ser det ut til at jeg vil ende opp lavere enn dem begge.Noe jeg synes er helt oprimalt, fordi jeg er fornøyd med slik jeg er.

Lenke til kommentar

Dette kommer an på genene dine. Se på slekta de, det er veldig sannsynlig at du vil ende opp på omtrent samme høyde som dem.

 

Jeg freste opp i din alder. Så roet det seg i 18 års alderen. Jeg var i militæret fra 19-20 år. hadde i følge forsvarets målinger vokst 1 cm dette året, altså til 182 cm. Jeg var på opptak jeger i Januar 2010. Her målte de meg til 183 cm, med andre ord 1 cm fra 20 - 22 år. Augustmålingen viste også 183, så regner med at jeg har stagnert :p

 

Dette er genetisk etter hva jeg har hørt. Min far vokste også fremdeles i 20 års alderen. Regner med at jeg har stanset nå :p

 

Noen stopper også å vokse i din alder og. Veldig individuelt.

Lenke til kommentar

Men hva med dere andre da? Flott om noen kunne ramset opp i hvilken alder veksten stanset, slik at jeg kunne regnet ut et lite gjennomsnitt. Beklager bryet, men er svært interessert i dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...