legg1 Skrevet 22. november 2010 Skrevet 22. november 2010 Hoi folkens. Jeg sitter med en liten app i bakhodet for å hente ut litt info fra en MySQL tabell, og printe direkte i appen. 10linjers logg f.eks, som oppdateres hvert 5.sec, en exit knapp, ingen ting mer. Noen som kan pirke meg i riktig retning ?
War Skrevet 22. november 2010 Skrevet 22. november 2010 Hvor mye kan du? Har du lastet ned softwaren for å koble opp mot databasen? Kan du koden for å koble opp? Er det spørringen du sliter med?
legg1 Skrevet 22. november 2010 Forfatter Skrevet 22. november 2010 Hvor mye kan du? Har du lastet ned softwaren for å koble opp mot databasen? Kan du koden for å koble opp? Er det spørringen du sliter med? For VB/VS er det fra scratch, men har et par års erfaring med PHP/MySQL, så håper det er til noe hjelp hvertfall Dette er en app som skal kjøres som en liten infobox i et firma. Appen deler data med en web-app for registrering++ av oppdrag fra kunde.
War Skrevet 22. november 2010 Skrevet 22. november 2010 (endret) Du kan jo få høyskole-PDFen iallefall. Ellers så bruker jeg SQL-klasse, kanskje ikke nødvendig på ditt lille prosjekt. Imports MySql.Data.MySqlClient Public Class SQLclass Private sqlKobling As New MySqlConnection( _ "Server=folding.mysql.folding.com;" _ & "Database=folding2;" _ & "Uid=folding2;" _ & "Pwd=xxxxxxxxxxxxxxx;") Public Function Query(ByVal sql As String) As DataTable Dim sqlData As New DataTable Try sqlKobling.Open() Dim myCommand As New MySqlCommand Osv. Leksjon 10 - Databaser.pdf Leksjon 10 - Databaser - lysark.pdf Endret 22. november 2010 av War
legg1 Skrevet 22. november 2010 Forfatter Skrevet 22. november 2010 (endret) Ok, tusen takk, War. Da skal jeg sette meg med dette i morgen da jeg ikke er i totalt zombiemode, eller south park er på tv2, hehe. -edit- DANG! Skumleste igjennom pdf'en nå, og det er 100% midt i blinken på hva jeg var ute etter Takk igjen! Endret 22. november 2010 av legg1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå