Gå til innhold

IRC localhost

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei er det noe program til windows 2000 som lar oss skape vår egen localhost. Istedefor hva du får av isp. feks [email protected] når en person tar whois på meg. Slik at dette blir adressen min?

går utifra dette er mer innenfor linux men må vel være mulig og gjøre slik i windows også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uhm, hvis jeg forstår deg rett vil du ha dette ut på irc, og ikke på lanet ditt

her er greia, skal du ha såkalt "reverse lookup" (at din ip -> ditt.domene.no) må du ha fast ip og få isp'en din til å sette opp reverse lookupen.

Dette er fordi den ip'n du har allerede tilsvarer f.ex ettellerannet.bb.online.no.

Har du derimot et shell et sted med ip'er tilovers og egen nameserver kan du evt. legge en bouncer der.

Skrevet

Det er ikkenoe problem å sette opp en nameserver på ditt eget lan, men det er ISP'en som bestemmer hostnamet ditt på internet. De har kontroll på ip rangen sin, alle dns requests går til den dns'en de har spesifisert, etcetc.

Har du f.ex nextgentel koster det 100 kr/mnd for fast ip, da kan de sette opp en reverse lookup for deg.

Skrevet

hvordan får man en slik resverse lookup når man har en fast ip fra ngt da? og når man får dette kan den brukes av flere brukere fra andre maskiner med annen tilkobling? (har hørt om bouncer kan noe slikt brukes?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...