Nissenick Skrevet 18. november 2010 Skrevet 18. november 2010 Hei! Har i flere år hatt problemer med hodepine, muskel og skjelettsmerter. Dette har redusert livskvaliteten betraktelig. Det har gått så langt at jeg rett og slett har glemt hvordan det er å leve uten smerter. Har forsøkt en rekke forskjellige tiltak (behandling og meds) uten suksess. Fastleger har ikke tatt meg seriøst nok. Etter å ha lest om mennesker som har brukt psykedelika (fleinsopp/psilocybin, lsd osv.) med stort hell som medisin, har jeg vært ute på sopptur. Noe jeg er veldig glad for at jeg gjorde. Soppen har hjulpet helt fantastisk! Daglige smerter er borte. Glede, energi og fokus tilbake. Dette har jeg ikke fortalt legen min, er redd for reaksjonen. Det er jo svært negativt stigmatisert å bruke psykedelika blant den mindre informerte delen av befolkningen. Nå skal jeg til nevrolog for utredning (migrene/clusterhodepine og fibromyalgi). Er veldig usikker på om jeg vil si noe til nevrologen om at jeg har selvmedisinert med sopp. Jeg forstår jo at det er lurt ifht at han bør forstå hvorfor jeg ikke er så syk akkurat nå, men er redd for at han ikke vil ta meg seriøst og evt si at jeg må slutte med soppen til fordel for medisiner fra apoteket. Jeg har ikke følt meg så bra, så normal, på 15 år. Og vil ikke bytte det med farmasøytiske preparater med et utall gufne bivirkninger. Noen som har noen forslag til hvordan jeg evt kan forklare dette uten å bli satt i narkoman-båsen? Noen som har tilsvarende erfaringer?
Notelitten Skrevet 18. november 2010 Skrevet 18. november 2010 Jeg tviler på at legen kommer til å gjøre noe særlig (har du barn, ikke fortell ham) Har du eksperimentert med marihuana, det burde vell gjøre en relativt lik effekt, men mindre hallusinasjoner. Jeg vet likevel at det har blitt sagt at LSD kan hjelpe mot hodepine.
WaterMarked Skrevet 19. november 2010 Skrevet 19. november 2010 Nevrologen er informert tror jeg h*n vet at psilocybin hjelper mot clusterhodepine. Du kan prøve og lufte det frem, si at du har lest dette etc viss du er nervøs. Må du ta rusgivende mengder før at det hjelper? Lindrer psilocybin fibromyalgi? Er litt nysgjerrig.
Nihilist1 Skrevet 20. november 2010 Skrevet 20. november 2010 (endret) Hvorfor går du til lege, når du uansett ikke har tenkt å følge legens råd om hva du burde gjøre? Du vil ha et råd fra legen om hva du kan ta i tillegg til sopp, for å redusere hyppigheten av klasene? Men du vil ikke fortelle ham at du bruker sopp? Dette kommer til å bli gøy for dere begge. Er grunnen at du stikker innom nå, at det tok så evig lang tid å få time, da? Men du skal ha kudos for å ha funnet fram til at psilocybin, eller psilocinet hjelper mot cluster headache. Nevrologen ville vel kanskje ikke gitt deg sopp, men et triptan, som funker på samme måte. Hvis du ikke røyker, så er det mulig du får sånn on-demand O2 tank, som kan hjelpe mot et anfall. Jeg ville fortalt henne om soppbruken, dersom du skal på litium, så kan det funke dårlig sammen med sopp, tror jeg? Men han prøver kanskje isoptin først. Enda et bevis, forresten, på at smarte folk kan finne ut mer om kroppen sin og riktig terapi ved hjelp av internett, enn hva de fleste allmennmedisinere vet. Endret 20. november 2010 av Nihilist1
nostrum82 Skrevet 20. november 2010 Skrevet 20. november 2010 Legen burde vel være såpass profesjonell at h*n ikke setter deg i noen bås om du forteller sanheten. Dessuten så har legen taushetsplikt så det vil ikke få noen andre konsekvenser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå