Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Orke å stå opp om morgenen

Gjest morning_girl

Anbefalte innlegg

Gjest morning_girl
Skrevet

Jeg har siste par månedene hatt problemer med å komme meg opp om morgenen. Når jeg jobber tidlig er det ikke noe problem, da står jeg gjerne opp klokken seks-halv sju.

Men når jeg jobber sent/har fri, og ikke noe bestemte planer, sliter jeg. Samboer reiser på jobb i 8- halv ni tiden. Da våkner jeg gjerne, men klarer sjelden å stå opp. Så sover jeg gjerne gjennom en eller to alarmer (har alltid på alarmer med 5-10 min mellomrom) før jeg kanskje våkner av den andre eller tredje, og trykker den av. Da kan jeg gjerne sovne igjen, og står sjelden opp før klokken 9. Legger oss vanligvis mellom halv elleve og ca tolv på kvelden/natta.

Det høres kanskje ut som et luksusproblem for noen, men det er litt slitsomt. Jeg vil veldig gjerne få mest utav dagen, har alltid småting som må gjøres. Og jeg kommer ikke ordentlig igang med dagen når jeg sover til 9-10 tiden.

Det er nesten så det føles litt depressivt til tider.. Lurer på om det kan være en snikende vinterdepresjon(har hatt det to vintrer før, giddalaus og trøtt hele vinter´n), eller rett og slett det at jeg ikke har noe å stå opp for?

Til et lite sidespørsmål. Jeg skal ha hund, og er i anskaffelsesprosessen. Dette er ikke impulskjøp, har snakket med oppdrettere i over et år.

Er det noen som har erfaring med at en hund faktisk kan hjelpe på livskvaliteten? Jeg tror den kommer til å gjøre det for min del, kanskje også med tankene med at jeg ikke har "noe" å stå opp for.

Håper noen kan gi meg noen innspill. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ting du kan prøve for å stå opp

- få taki vekkerklokke som beveger seg(må du stå opp for å skru den av)

- Sleep cycle(hvis du kan ha denne appen)

- Hvis du trener og kommer deg i form så kan det hjelpe

- Prøve å legge deg enten senere eller tildigere merker dette selv at med for mye søvn blir jeg utrolig trøtt

Kommer ikke på noe mer i farta, har ikke hund, men med hund MÅ du ikke opp får å gå tur med den siden den bjeffer osv om morgenen siden den må ut? Sier ikke at det er sånn med alle hunder, men med de jeg har vært borti så er det slik og da skal jeg låve deg at du våkner

Endret av noobeknife

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...